lördag 22 september 2012

Helgfriden sänker sig

Ja herregud vad jag har slitit arslet av mig i två dagar nu. Så jäkla mycket beställt på jobbet och det känns som om jag vill spy bara någon nämner ordet "smörgåstårta"! Har knappt gjort något annat och det blir fort ganska tradigt...Avskyr verkligen när arbete blir monotont...
Idag har det dessutom varit jäkligt högljutt och det känns i huvudet. Man blir så trött och snurrig.

Nu däremot har jag och Lina tänt mysljus och slagit oss ned i TV-soffan. Lugn och ro-till sist. Det bästa med hösten är verkligen myser som hör till när regnet smattrar mot rutorna...
Peter är och repar och sen när han kommer hem blir det nog lite filmtittande. Köpte några BluRays idag och om jag har tur så får jag min vilja fram och får se på Bridemaids. Den är ju så jäkla kul och Peter har inte sett den.

Mycket Twittrande har det blivit idag också. Har liksom "återupptäckt" Twitter. Det går i vågor det där. Vill ni följa mig så heter jag @tirrebirre.
Jag är däremot väääldigt orolig över min älskade telefon för tillfället. Idag trodde jag att den var död för evigt men till sist fick jag igång den gamla trotjänaren igen. Thank God. Peter beställde en Iphone 5 imorse så nu gäller det att min klarar sig i någon vecka till. Jag erkänner utan omsvep att jag skulle vara helt lost utan min telefon. Den är som en förlängning av min kropp. Trodde aldrig att en pryl skulle kunna bli mig så kär men så är det. Är ingen prylmänniska i övrigt ska tilläggas.

Prylmänniska är däremot min sambo och idag fyndade han ett nytt objektiv till kameran så vi kan ta bilder på riktigt långt håll. Måste börja använda kameran mera för den tar ju så bra bilder. Man blir så lättvindig och använder telefonen istället och får blandat resultat. Iphone tar fina bilder utomhus men inomhus...nja...

Nu ska jag bara njuta av friden. Ha en fin fortsättning på helgen:)

Inga kommentarer: