fredag 17 augusti 2012

Sockerfri-mera ork

Hej hopp!
Har nu strandat i fåtöljen efter en liten nätt arbetsdag på 10,5 timme. Precis som väntat fick vi jobba arslet av oss idag. Högvis av beställningar och massvis med folk. Har stått i princip hela dagen och gjort smörgåstårtor och det känns i kroppen. Ryggen och axlarna tar mycket stryk av de monotona rörelserna och på grund av värmen så svullnar mina ben och fötter ganska så rejält när jag står still så många timmar.
Sen hade jag ju som vanligt städning innan det var dags att gå hem och då slog det mig...Hade det här varit en dag för drygt två år sen hade jag varit svimfärdig vid det laget men även om jag var trött nu så hade jag gott om energi kvar! Håller man sig sockerfri så orkar man helt enkelt betydligt mer.

Hungrig var jag däremot när jag kom hem och har precis tryckt i mig en ost & skinksallad och myser i mina minishorts (det är varmt åt mig).

Verkar inte vara något vettigt på TV:n dock så det kanske blir nån gammal film...
Trevlig helg allihopa:)

Inga kommentarer: