måndag 25 juni 2012

Sommaren har startat på allvar

Ja vädermässigt så har den ju absolut inte gjort det men nu menar jag på jobbet. Idag är det nog många som startade sin semester och usch vilket väder! Klart att det är många som vill fika då:))
Tyvärr så är det inte allas humör som pallar lite regn men det är en annan sak...

Såhär startade jag min dag (som så många andra). Hann för omväxlings skull faktiskt att äta frukost idag. Åt faktiskt i stort sett samma till lunch men då slängde jag på lite ost och ett par baconskivor också;)). Jag har väl nämnt att jag nästan kan äta obegränsat med hamburgare?!

Har tydligen fått ett nytt husdjur också. Denna höll jag på att trampa på men fick syn på vad det var i sista sekund...Den lilla rackaren hade liftat in med Peters datorväska...

Dagens smaskiga middag såg ut såhär. Det riktigt bra receptet på köttbullar i ugn hittar ni här
Idag festade jag till det med lite ärtor bland grönsakerna också. Älskar ärtor...

Om ni undrar hur min midsommarhelg gick rent LCHF-mässigt så ska jag berätta det för er. Midsommarafton var helt ok. Jag käkade visserligen lite färskpotatis men det är väl inte värst. Hade med mig min kladdkaka till dessert och flera ville smaka och tyckte den var god:)) Blev inte så mycket kvar av den...Drack low carböl (som jag tycker är vansinnigt god). Hade köpt en flaska vitt, torrt vin men den var INTE god så jag drack inte värst mycket av den.
Midsommardagen började bra men framåt kvällen så djupdök Tessan ner i godispåsen. Ajajaj...En ren fortsätting på ölandet. Kvittar om jag är bakis eller inte. Jag hamnar alltid i godisskålen dagen efter jag har förtärt alkohol:((
Söndagen var väl också helt ok. Summa summarum så gäller det att hålla igen här framöver.

Nu blev det ingen fotbollsträning idag eftersom planerna var avstängda (på grund av regn) så jag skulle verkligen behöva komma ut på i alla fall en promenad. Får se när Lina behagar att somna sen. Nu är det i alla fall uppehåll ute.

Imorgon är jag ledig igen och då ska jag nog baka litegrann hade jag tänkt...och köpa en torkvinda så att jag kan hänga upp tvätten på övervåningen. Blir tokig snart eftersom jag har berg med tvätt och INGENTING torkar! Tvätten jag hängde upp igår kväll var fortfarande inte torr när jag skulle hänga den förut och då hade jag ändå kört avfuktaren i bott hela tiden! Jäkla skit!

Nu ska jag sätta mig med Lina och bläddra i hennes pärm som hon har fått med sig ifrån förskolan. Det är en pärm med massvis av bilder på henne från alla hennes år på förskolan samt teckningar och lite annat smått och gott. Hur roligt som helst att kika på!

Ha en skön kväll!



Inga kommentarer: