måndag 23 januari 2012

Nej nu jäklar!!

Vecka ett efter USA-semestern har passerat och det har inte varit helt enkelt att komma tillbaka till gamla vanor igen. När det gäller träningen så är jag nöjd. Tre stentuffa 90 -minuterspass och ett kortpass på crosstrainern måste väl ändå vara fullt godkänt. Men när det gäller maten och att få bort sötsuget så har jag inte helt lyckats faktiskt. Vill gärna stoppa otillåtna saker i munnen och en sötsak blir till flera. Inget kul alls. Den här veckan ska jag verkligen försöka allt jag kan. Försöka undvika alla saker som jag vet kan trigga sötsuget om det så är det allra minsta. Äta mellanmål om det är det som krävs för att inte fuska. Jag vill komma till den punkten när man inte känner sug alls och jag SKA lyckas!!! Jag tänker plocka fram lite jävlar anamma och se till att få bort de där sista kilona nu innan sommaren. Men då måste jag först inse att det kommer att krävas hårt arbete och striktare tag. Ingenting är gratis-inte ens med LCHF;))
Jag ska börja imorgon igen och föra matdagbok och träningsdagbok för att hålla lite bättre koll så nu blir det nog en hel del matbilder igen på den här bloggen. Ska väga och mäta in mig också så jag kan ha riktig koll på allt och sen kör jag. Det får bli min nystart efter en hyfsad "uppvärmningsvecka". Ni får mer än gärna peppa och kommentera, fråga eller bara säga hej i kommentarsfältet;))

7 kommentarer:

bror din sa...

hej!

Tessan sa...

Hemskt mycket hej:))

Maria G sa...

Hang in there!!! Vet precis hur tufft du har det, har ju det själv nu efter jul :-( men de två (!) sista dagarna har det peppar peppar ta i trä funkat riktigt bra, fast sugen är INTE borta, jag får kämpa emot. Försöker äta RÄTT men jag tror mitt problem är att jag äter för lite, blir ju mätt just då, men så kommer suget/hungern igen efter bara några timmar, suck...men vi kämpar väl på:-)
Maria G

Viktnedgangsomfunkar sa...

Hejja dig!
Det är en skön känsla att inte känna sug :) Kram

Anna sa...

Helt otroligt vad du kämpar på! Heja dig!

Tessan sa...

Maria: Jag tror också att jag äter för lite med tanke på att jag tränar en del och rör mig mycket på jobbet. Ska försöka att bättra mig. Inte äta större portioner kanske men eventuellt äta mellis ibland.
Daniela:Visst är det. Den känslan är oslagbar!
Anna: Av och till i alla fall;))

Lchf livet för Gottelisa sa...

Min räddare i nöden är nu turkisk yoghurt med bär. Man blir mätt och inget sug,bra mellanmål tycker jag.Kämpa på kram Gottelisa