tisdag 17 januari 2012

Ingen rolig start...

...på dagen idag. Vaknade med jävelusisk huvudvärk. Det sprängde så att det nästan svartnade för ögonen och det kändes som om jag skulle spy. Lyckades släpa mig iväg och hitta lite Ipren i medicinskåpet och sen tog jag de superstarka näsdropparna som jag köpte i USA eftersom bihålorna kändes tvärtäta. De kanske har fått en liten chock över att ha kommit ifrån värmen till denna iskyla? Hade lite samma problem när jag kom till Florida också (det var därför jag inhandlade den där nässprayen). Som tur var så var jag uppe i god tid så jag lade mig och vila i 30 minuter till och sen började jag känna mig som en människa igen...Tack och lov...

Nu har jag lunch på jobbet. Hamburgare med ost och bacon fick det bli idag. Ganska så lugnt idag också. Har dock en smörgåstårta att pilla med sen...Sen är frestelserna många. Semlorna ser hemskt goda ut och sen så har Fanny gjort macarons med limetryffel och nöttryffel....herrejisses vad gott! Blir till att äta mycket lunch så man står emot! Man får påminna sig om att man har ätit sötsaker för en bra tid framåt under de två senaste veckorna eller frammana bilden av den groteskt feta tjejen jag såg på Universal. Det kan nog hjälpa...

I eftermiddag ska jag börja röja bort alla jäkla julgrejer. Får ångest varje gång jag kommer hem och ser skiten. Tyvärr har jag ju så mycket upplockat så det kommer nog att ta flera dagar misstänker jag men man måste ju börja någonstans...Sen så måste jag fixa ett nytt strykjärn när de andra gardinerna ska upp för nu har äntligen vårt gamla bokstavligen rasat ihop...
Näe nu är det dags att återgå till jobbet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mardrömsmorgon låter det som, usch.
Själv har jag jättesvårt att hitta tillbaka till LCHF efter julen, började i september med LCHF och det har inte varit några konstigheter, men i julas hade jag bestämt mig för att äta det jag ville, dock inte frossa, men herregud vad suget efter sötsaker kom snabbt!!! Nu ångrar jag mig och har som sagt svårt att hitta tillbaka, och känner mig sugen hela tiden ,-( men jag VILL tillbaka. Åker på semester 11 februari och vet ju att det kommer bli svårt för att inte säga omöjligt att hålla LCHF där. Undrar sen hur lång du är, lite kul att jämföra :-)
Kram/Maria G

Tessan sa...

Nej det är supersvårt att hitta rätt om man väl har spårat ur ordentligt. Det gäller att bara tvärbestämma sig och eliminera "riskerna" så gott man kan. Jag är 161 cm kort:))