tisdag 27 december 2011

Svisch så var det slut...

Ja dagarna går ju snabbt i vanliga fall och varför skulle då inte julhelgen göra det samma?? Nu är det redan slut på myset och imorgon bitti är det dags för jobb igen för min del...de andra i min familj får ligga hemma och sussa. Nu är det ju inte så synd om mig eftersom jag bara har tre arbetsdagar kvar innan jag drar på semester så jag gnäller inte.

Det har varit en lugn och slapp julhelg och här kommer lite mera bilder från julafton och juldagen. Litegrann har ni ju redan fått se här på bloggen...

Först bilder ifrån julafton som vi firade hos morsan på dagen och hos pappa senare under kvällen...

Vår fina gran pyntad av mig och Angelina. Syns att vi hade dragit ner på klapparna i år för granen syns ju till och med. Sen så var de klapparna som låg där extra små också...

Lina och Peter har lite morgonaktiviteter för sig på julafton. Spelar Kinect...

Markant skillnad på vädret om man jämför med årets julafton mot ifjol...Visserligen sol men plusgrader och barmark...Lägg märke till att vi fortfarande har utemöblerna på plats...haha...dessa ska dock till tippen...

Mammas fina gran. Lägg märke till den färgglada girlangen som bryter av alltihop. Den har ANgelina gjort och jag har en i vår gran också...

Mormor hade fyndat ett Brio Mec på Tradera till alla barnbarnen och detta sysselsatte sig Lina med i väntan på att tomten skulle komma...På 80-talet visste de hur man skulle göra leksaker...

Julfika innan tomten kommer...Längst fram i bild min kära mormor. Till vänster morbror Tord och till höger min ärade sambo Peter....

Tomten kom som tur var tidigt i år...redan innan Kalle Anka och här langar morsan paket medans Jesper sliter upp sina...

Får jag inga fler? Världens mest paketgalna jycke. Han har försökt att tjuvöppna paket under granen hela veckan...

Paketöppning pågår...Docka, ny CD-spelare, skivor, filmer, prydnadsängel, vinterdojor och mycket mera packades upp i rask takt...

Efter väldigt god julmat är det gött att slappa lite...
Julens sötaste nisse. Min brorson Filip...

...och så kom Linnéa också så då var det dags för ytterligare lite paketöppnande...

Lina fick en skämtlåda av Linnéa och gissa om den var uppskattad!

Andréa hade också varit snäll

Filip vaknade till och fick kolla in sina paket och gosa med farmor...

Kvällen avslutades hos pappa i lugn och ro där vi kollade på Svensson Svensson och Sällskapsresan innan vi halkade hemåt...

På Juldagen var det dags för julafton nummer två ute hos Lasse...

Lina kan bara inte låta Morgan vara ifred....

Mikaela roar sig med att spela cittra

Marielle surfar på mobilen...

Dags för ännu mera julemat...

Stefan fick agera tomte och Lina hjälpte till med julklappsutdelningen...

Lina sliter upp klappar. Bakom henne ser ni den otroligt realistiska katten...den slet hon upp allra först eftersom den jamade så att det hördes genom paketet...

Stefan är nöjd med sina klappar som mest bestod av dollartecken...

Mikaela har fått fina klappar...

...och Marielle också förstås...

Och till sist...såhär såg jag ut på Juldagen 2011...




























Inga kommentarer: