torsdag 10 november 2011

Tränat igen...

...har jag gjort ikväll! Fullknökat Athleticpass för andra torsdagen på rad och gissa om det är inspirerande även om ens egen energi är något nedsatt...Skulle ju inte träna tyckte sköterskan på sjukhuset men å andra sidan har jag slappat i en hel vecka nu och jag blir då banne mig inte bättre av det. Idag har jag i alla fall inte haft ont i halsen utan istället har det flyttat sig till näsan och bihålorna. Har snufsat och snorat och nyst hela dagen lång. Tror jag får spunk snart! Lina hade ont i öronen när jag hämtade henne på dagis idag. Vi har passerat tiodagars på nässpray för flera veckor sedan båda två men vad gör man när ingenting annat hjälper? Fick med några Sinovatabletter från morsan så de ska jag prova några dagar tänkte jag....Känner att det mesta ligger nere just nu här på bloggen eftersom inspirationen till allt är lika med noll. Ingen träning, inga roliga nya recept (fast nu börjar matlusten i alla fall återvända), inget roligt alls att meddela...känner mig tråkigare än tråkigast och jävligt gnällig;))

Nu till något som fick mig att dra lite på smilbanden idag på jobbet...
Jag lyssnar ofta på P4 Norge när jag jobbar eftersom de spelar både gammal och ny musik i salig blandning (blir så jäkla trött på Radio Rix och Mix Megapol) och där spelar de ofta den här låten som jag tycker är en av de smörigaste låtar jag någonsin hört. Så smörig så att jag blir full i skratt varje gång jag hör den...

Jahn Teigen-Norges svar på Barry Manilow....

Skulle sen visa Linnéa vem Barry var och han är ju bara för skön den killen...

Eller som Linnéa sa: "Ååå man skulle bara vilja gå fram och nypa honom lite i kinderna"...ja eller hur?? Så nördigt att man nästan inte tror att det är på riktigt men ändå sött på något sätt. Sånt man blir lite glad av...

En annan smörsångare som jag blir glad av är den här mannen och den här sången....

Har aldrig förstått varför Michael Bolton har fått så mycket skit genom åren för pipan är det sannerligen inget fel på...Den här hade jag med på strechen idag. Jag gillar Michael och jag står för det;))

Nu ska jag kojsa snart känner jag och inatt blir det ovant utan att ha en Lina som ligger bredvid. Hon sover över hos mormor inatt för första gången på flera veckor. Imorgon är det jobb igen som vanligt och vi ska ladda inför Fars Dag på söndag. Kanske borde fundera vad jag ska hitta på till pappan i huset...

Till sist: Jag tänker från och med idag hissa och dissa en grej varje dag i bästa Rix Morgonzoostil.

Dagens hiss:
Jag har lite löst börjat planera för fest och utgång i samband med julskyltningen om två veckor...Får se vilka som hänger på;)) Kan bli hur kul som helst...

Dagens diss:
Att vi fortfarande inte har kunnat boka USA-resan på grund av att de aldrig betalar ut de där jävla pengarna!

Nattinatt

Inga kommentarer: