onsdag 16 november 2011

Skönt att gå upp...

...tidigt på morgonen. Ja jag tycker det faktiskt. Bara jag orkar kasta benen över sängkanten så vaknar jag oftast till ganska så fort och då spelar det ju ingen roll vilken tid man går upp. Idag var jag uppe redan halv sju trots att jag inte börjar jobba förrän tio. Det är så gött att gå och fixa, plocka och dona i lugn och ro innan de andra har vaknat. Ja Peter är naturligtvis uppe och iväg redan men jag menar barnen (som inte gärna kliver upp).
Idag var det dock riktig vinter. Minus fem grader ute och inte mer än arton grader inne (vilket är mycket kallt i detta hus). Helt ok temperatur anser dock jag för jag har mina tofflor och varma kosetröjor att dra på mig. Det brukar vara Peter som är duktig på att dra upp värmen i det här huset men sedan vi fick den där mackapären som mäter elförbrukningen förra veckan så är han nu värsta elpolisen! Det är knappt man vågar knäppa på en lampa...hehe...närå så illa är det inte. Den är faktiskt väldigt intressant den där mätargrejen och jag är övertygad om att den kommer att spara oss en hel del kronor i slutändan. Känns skönt att vi band elen på ett halvår nu när det verkar som att priserna är på väg uppåt. Det är tredje året på rad som vi binder innan vintern och det har vi  varit mycket glada över....

Nu ska jag överlåta datorn till min datahackerdotter som tjatar om att få spela på Bolibompasidan. Sen är det dags för jobb hela dagen lång;))
Vi hörs lite senare! Ha en fin dag!

Inga kommentarer: