lördag 19 november 2011

Shoppingtur, dop och lördagsmys...

Hej hopp. Pust och puh. Nu har jag strandat i soffan efter en "ledig" lördag som har gått i fullrulle-tempo.
Var uppe redan halv åtta och sen har det varit full sula sedan dess. Först blev det lite tvättande och sånt tråk innan jag och Lina drog iväg till Töcksfors. Upptäckte nämligen igår kväll att hon inte hade en endaste finklänning som passade så det blev att leta upp en hel utstyrsel på hyfsat kort tid. Vi hade flyt kan jag säga. Hittade en jättefin klänning och bolero på Kapp Ahl så det bekymret löste sig väldigt snabbt.
Skorna var det lite större bryderier med (mest för att Lina är oerhört kräsen när det gäller skor) men till sist hittade vi även det. Mission completed. Hela Töcksforsturen avslutades med tidig lunch (frukost för mig) på vårt favvoställe Joe´s diner.

Var hemma tjugo minuter över tolv (dopet började klockan ett i Silleruds kyrka) och svidade om i racerfart. Tio i ett gick vi upp mot kyrkan. Snacka om att vara ute i sista minuten!

Hela dopföljet på plats....

Linnéa ville hjälpa farmor att läsa vers...

...och sen övervakar hon pappa så allt går rätt till när dopfunten ska fyllas...

Alla barnen fick komma fram för att stå på första parkett när Filip fick vatten över huvudet...

Nydöpt liten skrutt...Filip Alexander

Bästa kompisar

De stolta föräldrarna...

Filip har fått av sig klänningen och slappar i vagnen när vi andra käkar smörgåstårta och tårta...

Världens bästa barnvakt tar sin uppgift på stort allvar...

Nu är det slappande som gäller resten av lördagskvällen. Lina och jag är ensamma när Peter är på pokerkväll och Stefan på annat kalas i Lysekil. Vi har hyrt varsin film och så ska vi hinna se "Så mycket bättre" också. Lena PH:s dag idag så det blir säkert kanon!
Nu tjatar Lina på mig att jag ska göra iordning morötter, gurka och dip så det är nog säkrast att jag fixar det.

Trevlig lördagkväll allihopa!







Inga kommentarer: