måndag 28 november 2011

Lite resfeber...

Ja idag är jag väl äntligen börjat förstå att om en månad är vi på väg till Florida! Ska bli så in i h-vete gött att komma iväg så det går knappt att beskriva! Inte bara för att få sol och värme (förhoppningsvis i alla fall, just nu är det cirka 27 grader i Orlando) utan även för att det börjar kännas att jag bara har haft två veckors semester i år. Jag måste verkligen börja att ta ut mera semester! Så länge jag inte jobbade deltid så funkade det helt ok med bara två veckor eftersom jag ändå hade så många dagar ledigt varje vecka men nu när jag jobbar drygt heltid så är det alldeles för lite. Speciellt med tanke på allt annat jag håller på med hela tiden...

Som jag nämnde lite kort i fredags så åker vi dagen före nyårsafton ifrån Oslo till London och sen vidare till Miami. Har bokat ett Hiltonhotell där för en natt eftersom vi kommer på eftermiddagen och Peter hade ingen lust att köra upp till Orlando direkt.
Idag har jag bokat hotellet i Orlando som jag har kikat ut för länge sedan. Fick lite panik för det verkade som om det började att ta slut på rum (eller också är det bara ett försäljningsknep:)) så det var lika bra att göra slag i saken...

Hotellet heter Liki Tiki Village och ligger i Kissimee som är en förort till Orlando...

Såhär ser en del av komplexet ut. Det är lägenheter med självhushåll så att man kan laga lite mat själv och så, vilket kan vara ganska så skönt ibland...

Jag bokade förstås största alternativet som är på nästan 100 kvadrat och har två sovrum, stort kök och bubbelbadkar...ska det vara så ska det. Vi ska ju ändå bo där i en hel vecka...

Hoppas verkligen att värmen håller i sig för poolområdet verkar hur tufft som helst!

Naturligtvis vet man ju aldrig hur bra det egentligen är men jag har läst massvis med kommentarer på Tripadvisor och det här hotellet för väldigt bra respons från barnfamiljer. Vi är inte så jäkla kräsna heller:)) Tror att det blir super.
Resterande del av resan tänker jag inte boka hemifrån för det är nästan lättare att göra på plats när vi vet exakt vart rutten ska gå. Vi har ju tänkt att åka söderut efter veckan i Orlando och någonstans finns det alltid plats att bo...

Ååååå herregud vad kul det ska bli! December kommer antagligen bara flyga förbi och det är mycket som ska fixas innan så det är bara att sätta igång och planera (vilket jag älskar!).

Inga kommentarer: