tisdag 15 november 2011

Full rulle och mycket träning...

Ja det är tur att man har kommit på bättringsvägen från förkylningen för nu är det träning som gäller vareviga dag:)) Hinner inte ens med att blogga så nu har jag en del att ta ikapp. Igår somnade jag ifrån alltihop med kläderna på och allting och vaknade fyra imorse...

Idag har det varit en lite konstig dag. En hel del knas har inträffat och en hel del roligt också naturligtvis...
Det tristaste inträffade strax efter tio imorse på jobbet. Jag hade tagit av de kokande äggen från plattan och skulle bära in dem i kallskänken och sätta dem under kallt vatten när min arbetsrock fastnade med ärmen i ett handtag på dörren och det blev tvärstopp. Svosch så skvalpade det skållheta vattnet över min hand och jävlars vad ont det gjorde. Det lustiga var att jag mitt uppe i allt inte släppte grytan utan höll kvar i den och ställde ner den innan jag gick för att skölja kallt vatten på handen. Oj vad jag grinade! Sen fick jag stå där och skölja en stund och så fick vi lägga en påse med frysta blåbär på handen. Jag såg en helt hudavflagad hand framför mig och blev rätt så depp;)) Det verkar dock att ha gått väldans bra. Efter ett par timmar så var smärtan värst. Handen var blossande röd och det brände och sved hela tiden men sen gick det över. Sköljde massvis med vatten på den hela tiden. Nu på kvällen är den mest bara röd och torr så jag får nog smörja in den ordentligt. Jaja så går det när man har bråttom...Lyckades dessutom riva ett caffe latteglas i golvet lite senare när jag skulle ta lite kaffe efter lunchen. Det gick i miljoner bitar kan tilläggas. Då ville jag gå hem...

Annars var det väldans lugnt på jobbet idag och jag fick göra xantétryffel. Första gången någonsin jag gör tryffel men det var ju inte så svårt. Kul att pyssla med lite annat.

Sen var det bara att störta hem och fixa käk. Eftersom passet började redan klockan 18.15 idag så fick det bli snabbmat. Korv Stroganoff. Alltid gott.
Idag vikarierade jag för C. och körde ett Stång & Styrkapass. Skitkul för det var så länge sedan jag lyfte skivstång. Jag älskar det men tyvärr blir det alldeles för sällan. Misstänker att träningsvärken kommer att vara grym imorgon och på torsdag för min vana trogen så lade jag på samma vikter som jag alltid kör med och det brukar straffa sig...Passet var dock bara en timme och det tycker jag egentligen är alldeles för kort men idag var det ganska lagom eftersom det blir tredje dagen på raken som jag tränar. Imorgon får det bli vilodag.

Nu ska jag blogga färdigt och sen ska jag avsluta dagen med att kolla på det inspelade programmet av DH.

Dagens hiss: Försäkringskassan. Kanske en liten skräll men faktiskt så...Jag begärde ersättning för de dagarna som jag var hemma med Lina för några veckor sedan i förrgår kväll. Idag satt pengarna på kontot. Snacka om supersnabb utbetalning! Trodde knappt att det var sant!

Dagens diss: inte kul att vara så jävla fumlig

Nattinatt

Inga kommentarer: