måndag 31 oktober 2011

Nu kommer energin tillbaka!

Nu har jag ju käkat lite striktare LCHF i över en vecka och jag har ju varit dunderförkyld och så men lite tror jag faktiskt att tröttheten har berott på övergångsbesvär. Igår var jag ju superseg i kroppen under Cardiopasset och det kändes som om jag skulle svimma på slutet men under kvällens pass så var energin tillbaka igen. Ja faktiskt hela den här dagen har jag haft massvis med energi. Började redan imorse när jag kom upp ur sängen klockan sex utan problem (kan ju i och för sig bero på att vi har ställt om klockan) och hann till och med käka frukost i lugn och ro innan det var dags för jobbet. Händer inte speciellt ofta men ska jag ha en chans att hålla mig till strikt LCHF så måste jag nästan göra det om jag inte ska falla för frestelserna på jobbet.
Idag var det ganska så lugnt på jobbet så jag fick leka lite fastighetsskötare den sista timmen. Var ute och skrubbade bort mögel från uteserveringens fasad. Jag har utfört många udda arbetsuppgifter på det där stället under mina tio år men det där var något nytt;)) Hann nästan klart men får ta bort det sista imorgon. Såg fräschare ut i alla fall.

Ikväll körde jag som sagt Cardio Moves igen och eftersom jag kände mig väldans pigg så blev det ett ganska så tufft pass idag. Många magövningar så det kommer nog att kännas imorgon. Har beslutat mig för att försöka köra lite med skivstången och hantlarna de dagar som jag inte har pass. Saknar så mycket att lyfta lite skrot så jag ska verkligen försöka med det. Goda intentioner sen får vi se hur det blir i verkligheten;))

En annan sak som jag har bestämt mig för är att återuppta vägningen varje vecka. Har ju inte blivit någon ordning på det där men nu har jag bestämt att onsdag blir min nya vägdag. Onsdagar är jag alltid ledig på förmiddagen så då hinns det med. Hoppas på ett fin resultat på onsdag. Har ju inte rapporterat någon vägning på över en månad nu så det är verkligen dags så att ni kan följa mig på riktigt;))

Nu ska jag försöka pallra mig i säng för imorgon väntar jobb igen och kanske en badhusrunda med Linan.
Nattinatt

Inga kommentarer: