söndag 30 oktober 2011

En extra timme...

...var det jäkligt skönt att få idag.Utnyttjades till fullo kan jag säga men det är inte så konstigt med tanke på hur sent jag var uppe igår.
Satt och fipplade lite med bloggen och lyckades ha bort alla räkneknappar på något jäkla vis så jag fick sitta och försöka få tillbaka dem. Så går det när man inte kan det där med HTML-kodning.

Sen kollade vi in säsonspremiären av "Så mycket bättre" och det verkar minst lika lovande som ifjol. Igår var det Tomas Ledins dag och jag säger bara: Fy fasiken vad fräsch han är den killen för sin ålder! Gillar Tomas Ledin och det var intressant att höra de olika tolkningarna. Jag tyckte bäst om Eva Dahlgrens tolkning av Never again men att höra E-type göra eurodisco av Sveriges antagligen mest uttjatade låt "Sommaren är kort" var ganska så kul. Kan nog bli en hit faktiskt. Överhuvudtaget var det lite roligt att se E-type så starstrucked över just Tomas Ledin. Det syntes att han verkligen ser upp till honom och att han nog inte riktigt tyckte att han var värdig att göra några tolkningar av hans låtar...Ska bli intressant att följa fortsättningen. Lär sitta klistrad på lördagkvällarna.

Fortsatte med att kolla på "The reader". Peter hade köpt Battlefield 3 så han var upptagen på annat håll så jag kunde kolla ifred. Vad tyckte jag då? Jodå. Filmen levde med råge upp alla mina högt ställda förväntningar. Kate Winslet var som vanligt helt fantastiskt bra i sin roll och hela storyn ställer en hel del frågor som det inte finns något enkelt och självklart svar på. Jag är väl antagligen typ sist i världen med att se den men har ni inte gjort det så rekommenderas den verkligen. Kate Winslet vann en Oscar för sin rolltolkning som Hanna men hon kunde lika gärna ha gjort det med filmen Revolutionary Road som hon gjorde med Leo DiCaprio samma år. Det är två helt olika filmer men jag ska jag välja så tror jag nog att jag Revolutionary road är snäppet vassare. Det var visserligen ett tag sen jag såg den men jag kommer ihåg att den var grymt gripande. Sen så är samspelet mellan DiCaprio och Winslet helt fantastiskt....jaja...nog om detta....

Idag har jag väl inga större planer mer än att jag ska ut till Sellre och ha cardiopass ikväll. Är forfarande grymt snorig men har inte ont i halsen i alla fall...Näe nu har jag lovat Lina att vi ska leka med Barbie en stund så det är väl bäst att sätta fart innan hon tjatar hål i hövve på mig:))

Inga kommentarer: