tisdag 18 oktober 2011

Djupdykning

...har jag pysslat med idag och det var inte alls bra för mina bihålor tydligen. Attans vad det spränger! Ända ner i tänderna! Skulle vara snäll och dyka ner på botten på den djupaste delen i simhallen och hämta ett par glasögon som en bekants son hade tappat där. Har väl inte dykt ner dit sen jag gick i högstadiet men det var inga problem alls. Det var direkt när jag kom upp som jag kände att trycket kom. Nu försöker jag med både vanlig nässpray och Rhinocort för att få det att släppa....Har faktiskt aldrig varit med om det förr men mina bihålor är ju som de är...

Ja nu har Linnéa åkt hem efter ett helt dygn hos oss. Hon saknade allt mamma och pappa nu på slutet för hon var så trött så trött. Det har gått så otroligt bra allting och hon och Angelina har varit världens bästa kompisar precis hela tiden och bara lekt och haft kul tillsammans. Ingen sak att vara barnvakt när det funkar så bra.

Det blev ändå ingen träning idag för det var bara tre som dök upp. Antagligen mitt fel eftersom jag hade satt ut fel dag på passet i aktivitetskalendern och det är inte säkert att folk har uppmärksammat min rättelse. För egen del så spelade det inte så stor roll att det blev inställt för jag var ganska så mör efter badhusbesöket och hade småont i huvudet på grund av bihålorna. Har tagit det lugnt och spelat Wordfeud istället.

Idag var jag inne hos morsan och hämtade ljusen som ser ut som blockljus men som har en LED-lampa i sig istället. Köpte en i varje storlek och lite andra attiraljer att pynta min IKEA-korg med så nu står de där och lyser så fint vid altandörren. Ska fota imorgon tänkte jag. Man kan ju ställa ljusen på att de lyser 4 eller 8 timmar så om de funkar som de ska så ska de slockna vid tjugo i elva. Måste jag kolla:))

Nu ska jag kolla ikapp två avsnitt av Desperate Housewives och bara mysa i min ensamhet....

Nattinatt

Inga kommentarer: