tisdag 22 mars 2011

Sugen

Många undrar om jag inte är sugen på att äta bröd, pasta, ris eller smörgås. Svaret är: Nej faktiskt inte. Jag trodde när jag började att jag skulle bli knäpp av att inte får äta smörgåsar. Jag är verkligen en smörgåsmänniska som kunde äta i princip hur mycket och hur många smörgåsar som helst per dag. För att inte tala om knäckebröd...mumma!
Det konstiga är att jag inte saknar dessa saker det minsta och jag blir sällan sugen när jag ser en smörgås nuförtiden oavsett hur god den än ser ut.
Blir jag sugen på någon slags mat som jag inte "får" äta så är det oftast två saker nämligen dessa:

Vaniljyoghurt med START.
Detta åt jag i stort sett varje morgon och kväll innan jag började med LCHF och jag tycker det är otroligt gott. Min dotter äter också detta väldigt ofta och då kan jag verkligen känna det där suget bara av att titta på skålen.

Det andra är:

Hawaiipizza

Jag älskar verkligen denna pizza! Även om jag gillar annan pizza så äter jag denna nästan hundra procent av gångerna.
Mitt sug efter Hawaii-pizza blir i alla fall något stillad för Angelina vill ha den här varje fredag och hon käkar inte upp allt. Då passar glupska mamman på och skrapar rent kan jag säga...haha...

Näe när det gäller maten är det inte mycket som jag blir sugen på. Annat är det med godiset....

Inga kommentarer: