måndag 4 april 2016

Tjall på kristallerna

Tittar på datumet för förra inlägget här på bloggen. Kollar till och med två gånger. Det är dryga två veckor sedan jag sist skrev. Var försvann de? Det har ju till och med vandrat iväg och blivit sommartid och allting. Ikväll när vi tränade fotboll var det hela nio grader strax innan klockan tio. Ljuvligt. Det börjar verka vår banne mig...
Vad har jag pysslat med då eftersom tiden bara runnit iväg?
Jo påskveckan jobbade jag som en liten flitig gnu. Hur mycket folk som helst. Görsköj.
Avrundade veckan med en tripp till Linköping för att fira min kära vän Anna när hon fyllde 40.
Det blev en riktig höjdarhelg på alla sätt och vis. Massor av god mat. Möten med nya härliga människor och naturligtvis gamla bekanta. Bubbel i poolen. Bubbel i glasen. Åka limo. Skrattkramp i magen. Solsken. En ordentlig påfyllning av energidepåerna.
 
Lite bubbel är aldrig fel. Långfredagsmys.
                                       
                                           


Beware of the old and slow one...
                                                 
                                                     




Susan och Fredrik kom ju också vilket var så jäkla skoj eftersom vi inte har setts på evigheter! Bella försöker här undvika att trampa ihjäl deras hund...eller hon kanske fotar förresten....
                                                  
                      

  Fredrik "Festfixaren" Björk och kramgoa Bella och Peter
                                                   
                                      


En inhyrd kock fixade maten i trädgården och det fina vädret gjorde att vi faktiskt kunde sitta ute och käka
                                                   


 Ska man glida in till stan på kvällen ska man göra det med stil...
                                          
                               


Ett axplock av sköna människor...
                                          
                                                        


Det är sen gammalt.....
                                          
                                                                    

Är så tacksam över att jag fått lära känna dessa fantastiska människor som berikar mitt liv på alla sätt och vis. Fick dra historien om hur vi hittade varandra där på nätet för cirka tre år sedan, och alla roligheter vi upplevt tillsammans sedan dess, flera gånger faktiskt. Lite speciellt är det ju och jag kan förstå att folk är lite nyfikna.

                                            

På påskaftons morgon kände jag att det snurrade till första gången när jag försökte resa mig ur sängen. Det kändes som hela taket skulle rasa ner i huvudet på mig och jag fick verkligen kämpa för att ta mig upp. Kände att det kanske låg nära till hands att jag var uttorkad efter två timmars bubblande ackompanjerat av lite Jäger och vin kvällen innan. Men det hela upprepades sedan varenda gång jag låg ner och försökte resa mig upp och då förstod jag att det måste bero på något annat. Efter att yrseln tilltagit och jag mått konstant illa i två dagar så kom jag iväg till sjukhuset och fick konstaterat att jag lider av "kristallsjuka" eller godartad lägesyrsel som det så fint heter. Har väl antagligen fått det av förkylning. Mina kristaller som sitter i örat har hamnat ur läge och orsakar därför yrseln vid vissa rörelser. Oklart hur lång tid det tar innan de hamnar rätt igen men det ska vara bra tydligen att trigga rörelserna för att hjälpa dem tillbaka igen. 
                                           

Det gjorde jag igår till exempel när jag och Angelina tillbringade fyra och en halv timme på Sundstas Äventyrsbad. Snacka om att alla vattenrutschkaneåk satte fart på kristallerna! Mådde pyton igår kväll... Men det har blivit mycket bättre så jag kan både jobba och träna i stort sett som vanligt. Mår lite småilla med jämna mellanrum bara och efter lite väl hastiga rörelser får jag ta tag i saker och hitta fokus igen.

Den här veckan blir det lite annorlunda här hemma. Peter är nämligen på resa med sin far till Torrevieja så jag och Angelina får klara oss själva. Ikväll är jag faktiskt alldeles ensam eftersom Angelina fick sova över hos mormor när jag hade sen fotbollsträning. Extremt ovant. Väldigt tyst och tomt. Men nu ska jag bädda ner mig med Camilla Läckberg "Lejontämjaren" innan det är dags att krama kudden...
So long så länge...

Inga kommentarer: