torsdag 10 januari 2013

Frasiga LCHF-våfflor



 
Idag testade jag ett nytt recept på våfflor och dessa blev verkligen frasiga! Jättegott även om jag nog tar i lite vanilpulver också nästa gång:)
Receptet hittade jag på: www.sockertjocken.se
 
INGREDIENSER cirka 3 våfflor:
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
0,5 tsk salt
30 g cocosfett (jag använde smör men om det är saltat så dra ned på övriga saltet)
1 dl vatten
2 ägg
 
GÖR SÅHÄR:
1. Blanda de torra ingredienserna.
2. Smält cocosfettet/smöret och vispa sedan ihop med äggen och vatten.
3. Häll ned blandingen med de torra ingredienserna och vispa ihop.
4. Smörj järnet med smör innan
5. Tänk på att fiberhusk sväller i järnet så ta inte för mycket smet för då blir våfflan för tjock.
 

3 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Mums! Brukar göra liknande pannkakor om jag älskar!

Anonym sa...

Nej tyvärr var detta inte ngn direkt höjdare enl min åsikt. Smakade lite för mkt salt på ngt vis :(

Tessan sa...

Tråkigt att du inte gillade dem. Jag tyckte också att de var lite salta men tyckte inte att det gjorde så mycket när man fick hallon och grädde till. Nästa gång ska jag dock skippa att tillsätta salt.