lördag 25 mars 2017

Livet återvänder

    

Nej jag är verkligen inget stort fan av vinter. Inte alls egentligen. Jag avskyr mörker. Jag gillar inte slask något vidare. Jag hatar blåst. För det är ju vad 90% av våra vintrar består av nuförtiden. Icke-vinter. Bara någon dålig mix av senhöst och vinterkyla.
Just nu njuter jag i solväggen och känner att livet återvänder till ett läge jag gillar. Kaffet är sen längesedan uppdrucket och jag har en hel rad med grejer jag "borde" göra. Men jag struntar i det. I alla fall en liten stund till. Jag låter solens strålar ge mig den värme, ljus och extra energi som jag så törstar efter. Nu är den bra tiden äntligen här! Sommartiden.

Det har strulat lite den sista veckan när det gäller löpningen. Jag var så jädra dum att jag hoppade in ouppvärmd på fotbollsträningen förra veckan och fick troligen en liten muskelbristning i vänster vad. Det som var ännu dummare var att jag sprang backintervaller någon dag senare plus 14 km ännu någon dag senare och sen blev det hela mycket värre än vad det hade behövt vara. 
Den här veckan har jag därför mest vilat. Jättetråkigt och lite stressande när man vet att det är nu jag måste trappa upp träningen. Men igår tog jag mig i kragen och släpade iväg mig själv till gymmet och körde cykel och crosstrainer med liten belastning. Jag kan ju inte bara sätta mig still när det finns annat som kan hålla kondisen uppe och dessutom förbättra skadan även om det känns tråkigt som fan!
Idag kändes det dock mycket bättre så jag körde en repris med cyklandet och crosstrainern plus att jag testade att springa 3 km på löpbandet i medeltempo. Det gick! Utan problem och känningar! Fånigt glad blev jag. Nu är det bara för mig att ha is i magen och inte stressa på för mycket. Se till att allt läker som det ska och trappa upp försiktigt. Sen det viktigaste av allt: inte spela fotboll!

Imorgon är det dags för första träningsmatchen för damlaget då vi möter Nor/Slottsbron på bortakonstgräs. Ska bli kul och spännande att börja forma det till stora delar nya laget. Kanonväder har ju också utlovats som grädde på moset.

Nästa vecka väntar en riktig höjdare. Jag och Peter åker till Stockholm för att se Ed Sheeran! Jag längtar sjukt mycket! Tror det kommer att bli en magisk kväll. Sen ett stort plus att få lite miljöombyte även om det bara är för ett dygn...

Sen är ju en annan höjdpunkt hyfsat nära i tiden. På långfredagen drar vi till Spanien i en vecka och det ska bli otroligt skönt! Hoppas bara att det kommer att vara varmt och skönt plus att jag är frisk i benen så det blir många goa mil i La Marinas kuperade omgivningar.










Inga kommentarer: