torsdag 10 mars 2016

Nu sätter jag snurr på det här...

Ja ja jag veeeet...jag har försökt återuppliva den här bloggen i två år snart utan att få någon riktig kontinuerligtet på det hela. Kommer inte att få det heller förrän jag återgår till att göra dagliga inlägg. Därför har jag nu bestämt att göra just detta. Korta och långa inlägg om precis vad som helst som händer i min vardag. Jag behöver skriva. Behöver ventilera. Nu när jag inte har Twitter längre så blir det som ett uppdämt behov som jag inte finner något lämpligt utlopp för. Jag har alltid skrivit och kommer troligtvis alltid göra det i någon form. En gång i tiden hade jag ganska så många stadiga läsare på den här bloggen men det känns sekundärt. Jag har alltid skrivit mest för min egen skull. När bloggandet var som flitigast blev jag alltid så paff när folk jag inte kände stannade mig ibland och kunde redogöra för hela mitt liv typ. Jag har egentligen aldrig reflekterat över att mitt skrivande når ut till så många och blir alltid förundrad över att någon bryr sig om vad lilla jag har för mig om dagarna.

Tänker börja mitt vardagsbloggande med att dimpa ned i nuet. Torsdag eftermiddag. Precis kommit hem från jobbet. Står vid spisen och ska fixa tacos till mig och kidsen. Peter ska få Mexicana-gryta eftersom han högst motvilligt äter tacos.
Jag har sedan i måndags käkat ganska så strikt lchf-kost för första gången på evigheter.

     

Inte i första hand för att jag ska gå ned i vikt, det gör jag alltid oavsett, utan mer  för att få ordning på magen och stopp på mitt eskalerande brödätande som jag inte mår bra av. Först och främst har jag tänkt mig den här veckan men känner jag för det kör jag på längre. Såhär inne på fjärde dagen känns det som vanligt kanon. Inte haft några övergångsbesvär alls och magen är redan lugn. Märks på att kaffeåtgången. När jag käkar LCHF får jag en stålmage så jag kan dricka i princip hur mycket kaffe som helst. Inge helt bra kanske.

Måste packa sen efter middagen för imorgon kväll efter jobbet drar vi till Stockholm. Vi ska på Mello-final på lördag sörrni. Jojomensan. Ska bli kul. Alltid skönt med helg i huvudstaden även om det brukar bli intensivt. 
Hoppas jag hinner med en sväng till gymmet ikväll också. Skulle helst vilja ta en löprunda i det fina vårvädret men min högerhåll krånglar. Tror det beror på alltför mycket springande på hårda inomhusgolv den senaste tiden så jag hoppas att det går över nu när vi börjar spela fotboll på grus istället. Hade ju samma problem med hälarna när jag körde gympapassen. 

Vill dela med mig av ett superbra recept på en Snickers-kaka som är utan vanligt socker och dessutom glutenfri. Supersmaskig men mäktig så man behöver inte stora biten. Kakan är sötad med ekologiskt vaniljpulver och stevia strö. Rekommenderas!

Som sagt. Efter flera dagar med mer snöande så är det lite vår i luften idag. Jag har verkligen försökt den här vintern att se positivt på årstiden och jag tycker själv att jag lyckats rätt bra men nu räcker  det. Ge mig vår liksom. Är trött på gråa dagar, slask och mörker. Har känt mig ovanligt trött också i vinter. Vad det beror på vet jag ej men jag hoppas även på att en kostomläggning kan hjälpa mig även där när inte enbart träning gör det. 
      

Avslutar med att tipsa om House of Cards. Har ni inte sett serien så GÖR DET! Såg klart fjärde säsongen igår och den är briljant! Genialiskt manus och suveräna skådisar! Finns på Netflix.

So long så länge...




Inga kommentarer: