söndag 20 mars 2016

Busy doin´nothing

Ibland måste man få ta en dag när man gör just ingenting. Eller rättare sagt, man gör det man vill och har lust med. Denna söndag är en sådan dag. Den senaste månaden har rusat iväg för min del. Inte bara att det har varit lite mer jobb när chefen varit på semester utan det har också varit mera runt omkring också så fort jag haft en ledig stund över. Varenda helg har dessutom varit fullproppad med aktiviteter.
Står inför påskveckan som jobbmässigt är en av de slitigaste veckorna på hela året så det är bäst att passa på att andas lite. Nästa helg ska tillbringas i Linköping där kära Anna ska firas ordentligt när hon fyller 40 på Påskafton. Ska bli så kul! Är faktiskt redan lite exalterad. Inte bara över att få träffa Anna och Fredrik utan även Bella och Susan! Det var alltför längesedan nu. Sen ska det naturligtvis bli superkul att träffa andra medlemmar av Annas familj och stora bekantskapskrets.

                                      
Såhär såg det ut förra gången vi besökte Kaga. Hoppas på betydligt mindre snö den här gången men utsikten över schlätta är alltid magnifik.

Apropå att fylla 40 så har ju min kära livskamrat Peter fyllt dessa siffror under veckan som gick. Igår firade vi med närmaste familjen i stillsam anda med smörgåstårta och goda moussetårtor som förtäring.
                                      
                                             Familjen Broms och några Anderssons också...
 
Det stora partyt väljer vi att ha till sommaren. Ska sätta mig och kolla på datum senare idag. Klart man ska ha en hejdundrande fest när man fyller jämt! Ska bli kul att planera!
Peter fick ett gymkort av mig i present så nu hoppas jag att jag får sällskap till gymmet i fortsättningen...

                                     

Mycket fotboll är det såklart i mitt liv nuförtiden också. Håller i nuläget på att få fart på lagets hemsida och skriva spelarpresentationer om var och en av tjejerna. Vi har gjort tre träningar på grus hittills och har lite drygt en månad kvar tills seriepremiären mot Gunnarskog. Det ser bra ut tycker jag. Vi har utvecklats en hel del som lag under vintern och det känns väldigt positivt i truppen. Vi har en riktigt bra laganda som det gäller att vårda. Spelmässigt tror jag vi kommer att lyfta oss flera snäpp i år. Riktigt roligt att vi på onsdagar tränar tillsammans med F01 så vi blir såpass många att vi kan spela mycket. På onsdag ska vi försöka få ihop så många så vi kanske kan spela match mot varandra.

                                      

Peter (som definitivt är prylgalningen av oss två) köpte igår en riktigt bra sak. En Nespressomaskin. Jag älskar den redan, kaffegalning som jag är!

                                     

Har med undantag av några avsteg här och där käkat lågkolhydratkost i två veckor nu och det funkar så jäkla bra! Magen mår så otroligt mycket bättre och jag har blivit en hel del piggare. Ställde mig på vågen för första gången på evigheter i fredags och jag hade gått ner prick fem kilo sen nyår. Känns jättebra även om viktnedgång inte är prio ett. Försvinner det något kilo på vägen så är det väl bra men jag tänker inte bli slav under vågen igen. Jag försöker mest hitta en bra balans som jag mår bäst av. Både kostmässigt och träningsmässigt.
Har blivit lite sämre aktivitet på träningsfronten de senaste veckorna. Först och främst för att jag inte hunnit med riktigt och dessutom har jag problem med en häl. Tror att jag är överansträng i senan under foten. Högst troligt på grund av inomhusfotbollen och hårda golv. Svårt för mig att sitta still och vila men jag bör väl egentligen vila från löpning för att bli helt bra antar jag. Känns inte så kul nu när fotbollen äntligen flyttat ut och när snön försvunnit och man bara vill springa. Det är ju lite lustigt att förr när jag var yngre, nättare och hade kropp för att springa då VILLE jag inte. Nu när jag är gammal, överviktig och får ont av minsta lilla då vill jag inget hellre än springa. Ironin i det.

Håll tummarna för att den här klänningen passar för jag klickade nyss hem den med tanke på 40-årsfesten till helgen. Jag föll pladask för både modellen och färgen. Tror dock att den kommer vara för liten så jag hoppas inte på för mycket...
 
  Nu ska jag fortsätta min doin´nothing-dag med att gå ut i solen tror jag...
  
So long så länge...

                                               


Inga kommentarer: