onsdag 2 mars 2016

Bara för att jag har lite tid över...

...ska jag slänga ned några rader. Flera veckor sedan jag skrev något. Tiden bara försvinner och mina dagar är smäckade med saker att göra! Mycket jobb, mycket tränande och just nu väldigt mycket fotbollsrelaterade uppgifter. Det är kul men en hel del att hålla reda på.

I detta nu sitter jag på Leos Lekland. Angelina och Gustav leker och jag försöker få ihop ett vettigt matchschema inför säsongen 2016. Inte mindre än 22 matcher ska petas in från slutet av april till början av oktober så det är som ett knivigt pussel. Sen finns det naturligtvis en hel del aspekter man måste ta hänsyn till förutom att det blir mörkt tidigt en onsdagkväll i september så matcherna måste förläggas till helgerna...Nåja...Lotta och jag delar på uppgiften så det kommer säkert lösa sig till slut även om det känns lite rörigt just nu.

Till helgen ska vi lite hastigt och lustigt vara med på en inomhuscup i Grums. Det var ett lag som hoppat av så vi blev tillfrågade igår om vi ville vara med. Ska bli skitkul! Tror inte jag spelat en sån cup på drygt femton år!

Har faktiskt inte tränat alls den senaste veckan. Har helt enkelt inte haft tid. Var borta under helgen och hälsade på kusiner och kusinbarn i Grängesberg och sen har jag hamnat lite efter på hemmafronten sen innan. När man tränar fem-sex ggr i veckan så växer tvätthögen obönhörligen om man säger så och jag känner att ibland måste jag prioritera bort träning för att slippa leva i ett rot. Ibland kan det vara skönt att vila kroppen lite också. Veckan innan tränade jag stenhårt och hade ont både här och där även om ryggen är helt bra nu. Men ikväll blir det fotboll! Har varit lite hostig och tät i bröstet men jag hoppas att jag ska orka i alla fall. 

Som sagt. I helgen åkte jag, brorsan, pappa och faster M. norrut och hälsade på släkten. Det inträffar alldeles för sällan och det var så kul att få träffa alla och tjöta lite. Vi hade minst sagt lite catch-up att göra. Fick till och med "träffa" kusinbarn Anna och få en visning i nya huset trots att hon befann sig på helt annan ort tack vare FaceTime. Teknik är grymt bra ibland.

God mat, bubbel, tak över huvudet och trevligt sällskap fick vi av min kusin Inger hennes man Jonny.

Brorsan dricker kaffe. En lågoddsare.

Pappa och kusin Åke har alltid massor att prata om.

Kusinerna Inger och Kicki förbereder middagen 

Kusinbarn Tony kom också förbi en sväng. Lite lustigt att mina kusinbarn faktiskt är äldre än mig:)

Strålande vacker helg. Denna bild är tagen i Kopparberg på vägen hem i söndags.

Imorse var jag faktiskt på undersökning hos tandläkaren. Jag är 35 år och aldrig haft ett hål. Inte den här gången heller. Nästa besök sker förhoppningsvis inte förrän 2018. Tackarrrr.










Inga kommentarer: