fredag 12 februari 2016

Tillfälligt avbrott


Det hör nästan till att något ska komma och ställa till det när man känner att man är på gång och kommit in i ett bra flow när det gäller både träning och kost. Så även denna gång.
Efter en mycket bra januari-månad har februari inte börjat på bästa sätt för min del.
Först fick jag någon konstig förkylning förra måndagen som gav mig nästan influensa-symptom trots att jag inte ens hade feber. Var totalt orkeslös och ville i stort sett bara sova. Ont i kroppen och utslagen. Ingen träning alls. Sen kände jag mig piggare under helgen och gick med på fotbollsträning på söndagen men tog det ganska så lugnt. 
Som ett brev på posten så vaknade jag på måndag morgon och kunde knappt röra benen. Ryggskott tänkte jag.
Har jobbat varje dag men med begränsad rörlighet och rejäl smärta i ländryggen och ut i skinkorna.
I förrgår åkte jag till kiropraktorn som konstaterade att mitt bäcken hade halkat snett i vanlig ordning. En centimeters skillnad på höger och vänster ben. Det lossnade bra men nu måste jag tänka mig för så det inte hamnar på sniskan igen!
Känner dock fortfarande rejäl smärta i olika situationer även om rörligheten blivit bättre. Är lite rädd för att det är något annat fel. Att gå är det bästa. Sitta och ligga ned är pest. Värmedynan jag fick i julklapp är guld värd! 
Jag får väl helt enkelt avvakta och se var det tar vägen och hoppas att jag läker ihop. Sen får jag skärpa mig med core-träningen. Jag vet ju att om jag ska ha en chans att kunna spela fotboll så måste jag vara stark där. Så var det när jag var fjorton och det är definitivt så nu när jag är drygt tjugo år äldre.

Man får verkligen förståelse för människor som lever med konstant smärta. Vilka hjältar. Jag håller på att bli tokig efter bara några dagar. Så jävla bortskämd med att vara frisk.

Inga kommentarer: