lördag 16 januari 2016

Den gyllene medelvägen

Innan jul skrev jag ett inlägg om att jag kommit fram till att jag duger som jag är. Inlägget fick ganska stor uppmärksamhet och jag fick mycket positiv respons. Det glädjer mig. Jag skrev också att även om jag kommit till denna slutsats så ska jag för den delen inte lägga ned varken träning eller tänket om ett sundare liv. Jag ska bara sluta hetsa och skuldbelägga mig själv om jag inte alltid klarar att "hålla måttet". Jag ska helt enkelt göra saker för att de är roliga och får mig att må bra, inte för att gå ned i vikt.

På grund av min krånglande vad plus bristen av motivation så tränade jag nästan ingenting i december. Det var nog egentligen det bästa jag kunde göra att pausa lite för nu är träningslusten större än på mycket länge! Dessutom så har jag nu gjort ganska många pass med hög belastning på vaden och den håller! Till och med för inomhusfotboll. Lycka! Det är underbart att kunna köra på utan att ha ont. 
Ska fortsätta att försöka variera min träning så mycket som möjligt och köra på det som jag tycker är kul, vilket i och för sig är det mesta...




Min kollega Amanda fick både mig och Emma att testa boxning. Jag har nu provat två gånger och jag är helt fast. Skulle helst vilja boxas fler gånger i veckan än bara en men tyvärr är det samma dag som fotbollen och dubbelpass har jag inte ork till. Extremt bra träning för hela kroppen och så jäkla adrenalinhöjande!

I torsdags testade jag ViPR för första gången. Man tränar med såna här gummirör där de lättaste väger 4 kg. Sen kör man olika övningar i intervaller och tränar både kondition, styrka och smidighet. En rejäl genomkörare för hela kroppen och överraskande jobbigt. Såhär två dagar efteråt så går jag som en skitnödig pingvin haha... Ska definitivt fortsätta med detta.
Sen är det ju fotboll ett par gånger i veckan och gymmet någon gång emellan. Skulle helst vilja klämma in spinning där någonstans också men dagarna räcker ju inte till. Ja som ni märker har jag inte brist på aktiviteter. Fyra-fem gånger i veckan tycker jag är lagomt att träna men ibland blir det mer ibland mindre. Beror lite på dagsform och lust.
När det gäller kosten så har hela familjen bestämt sig för att skärpa till oss. Nyttigare middagar, ingen läsk utom lördag (möjligtvis fredag) och sött enbart på lördagar. Det funkar väldigt bra och hittills har jag tappat drygt tre kilo sen nyår. 
Godis smakar så himla mycket godare om man bara äter en gång i veckan. Dessutom har jag bestämt att jag bara ska välja en grej att äta så det inte blir frosseri bara för att det är helg. Idag fick det bli en halv liten påse med lösgodis. Kanon att de har såna där småpåsar på ICA tycker jag. 
Förhoppningsvis så kan kanske även jag hitta den gyllene medelvägen utan förbud och dieter. Hittills i mitt liv har det inte fungerat så bra men om jag hittar nya strategier så kanske det gör det. Såhär två veckor in på det nya året mår jag i vilket fall som helst väldigt bra och det är huvudsaken.
So long så länge


Inga kommentarer: