onsdag 9 december 2015

Håll det kort...

Jag har en allvarlig relation till mitt hår och min frisyr. Är inte frisyren i ordning så kan det förstöra hela min dag. På riktigt. Samtidigt är jag förbaskat lättvindig så att stå och pyssla med den i all evinnerlighet går helt bort. På morgonen när jag gör mig klar ska jag helst sminka mig och fixa håret på max en kvart. Mer tid känner jag inte för att lägga ned på mitt utseende. 
För mig funkar "ju kortare desto bättre" och om jag hade passat i det hade jag nog helst velat rakat av mig det mesta. Än så länge har jag dock tillräckligt med förnuft att inte göra en "Britney" men halva huvudet är åtminstone rakat med 3 mm. Löve it! Problemet är ju att det växer  ut så in i bänken snabbt och jag klipper mig bara var åttonde vecka. Nu så har jag dock äntligen gjort slag i saken och köpt en hårtrimmer. Är redan beroende av den känner jag. Min frisör kommer antagligen slita sitt hår nästa gång jag besöker henne för det blir ju långt ifrån perfekt när man gör det själv men huvudsaken är att jag är nöjd. Och kortklippt.


Inga kommentarer: