tisdag 1 september 2015

Mot nya mål

 Senast jag skrev här på bloggen var jag mitt uppe i min semester på Mallorca. Det är drygt två veckor sen men känns redan avlägset. Kanske för att det regnar och är grått ute. Kanske för att det är första officiella höstdagen. Kanske för att man definitivt är inne i den vanliga kretsloppet med jobb, skola, ta hand om tvätt och försöka hinna med så mycket det bara går på dygnets 24 timmar...

                                       
                                                             Underbara Alcùdia-stranden

Just nu är jag lite less. Det beror på att jag inte kan träna som jag vill. Eller jag kan men inte utan smärta. Min rygg har spökat sen början av sommaren och att springa runt i våta badkläder och sova i stenhårda sängar (Mallis) har knappast hjälp till. Jag har ont precis överallt och för drygt en vecka sedan fick jag en muskelbristning i vaden när jag skulle spela match. Sover urkasst dessutom så humöret är med andra ord inte på topp just nu men på torsdag är kiropraktortid bokad. Förhoppningsvis kan jag röra både huvud och ben som jag ska efter det. 


                                                 

Sen kommer det roliga. Jag ska bestämma vad mitt mål för nästa år ska vara. Detta årets mål var ju att springa Linköping Halvmarathon och träna 200 pass. Linköping är ju avklarat och 200 pass kommer jag att klara om jag lägger på ett jäkla kol under hösten och undviker alltför många förkylningar.  
Nästa år har jag lite lösa planer för men måste kolla och fundera lite över vad som är rimligt innan jag bestämmer mig. Linköping Halvmarathon kommer jag definitivt anmäla mig till. Jag ska ju förbättra tiden såklart! För mig är det viktigt att ha ett mål att uppnå annars kan det bli tradigt under vinterhalvåret när man mestadels spenderar tiden på gymmet. Målet får mig att plocka fram den där envisheten och får hornen att växa de dagar det känns trögt. 



                                        

Något annat som är klart redan nu är att det ska bli betydligt mera simmande i höst/vinter. Min rygg och axlar behöver det. Mera bålträning är också ett måste. Har slarvat lite på den fronten. Mest för att jag tycker att den delen är lite tråkig.


                                                 
Blev ju en och annan öl under semestern också men tack vare att jag faktiskt motionerade lite också så gick jag för ovanlighetens skull inte upp så mycket i vikt vilket naturligtvis kändes sporrande. Ska fortsätta med att undvika kolhydrater i allra högsta grad utan att för den sakens skull vara nitisk. Viktnedgång är fortfarande prio ett. Jag MÅSTE på något sätt fortsätta kämpa mot kilona om det ska kännas lättare med träningen och speciellt löpningen. Det frestar på mina leder alltför mycket med den tyngd jag bär på idag. Men det kommer att krävas en hel del slit naturligtvis...

I det stora hela ser jag med tillförsikt fram emot en höst/vinter med mycket träning och förhoppningsvis ett större välmående.







Inga kommentarer: