torsdag 9 juli 2015

När lusten återvänder


Efter jag genomförde Linköpings Halvmarathon så var det lite som om luften och framför allt lusten att träna gick ur mig lite. Kan nog bli så när man har fokuserat på en enda grej sådär länge och sen när det är över känns det både tomt och skönt på samma gång.
Jag har med andra ord bara tränat väldigt sporadiskt den senaste månaden med bara lite fotboll och någon enstaka pw och joggingrunda. Mitt knä och mina benhinnor tackar mig men inte resten av kroppen. Ryggen och axlarna tar extremt mycket stryk när jag inte tränar ordentligt så nu är det hög tid att återvända till gymmet och prioritera detta samt knärehab. Ska försöka springa lite mera terräng men jag är ju rädd för att springa i skogen så vi får se. Inte för själva skogen såklart men för vargar, vildsvin, björnar och fan och hans moster som man faktiskt kan träffa på om man har otur!


Har i alla fall kommit iväg på två rundor den här veckan och det har känts riktigt inspirerande. Lusten att röra på sig kommer alltid tillbaka förr eller senare i mitt fall så det behöver jag aldrig fundera över. Viloperioder är över för denna gång och nu kör jag mot nya mål och utmaningar!



Inga kommentarer: