måndag 27 juli 2015

När kroppen ställer om sig...

Efter tre dagar med lågt intag av kolhydrater så börjar nu vissa välbekanta tecken på att min kropp håller på att ställa om sig från kolhydratsdrift till fettdrift. Personligen så brukar inte mina övergångsbesvär bli värst långvariga men de brukar ge sig tillkänna i några dagar men det får man ta. Man kan betrakta det som en baksmälla på sätt och vis. När det är över så kickar välbefinnandet och energin in på allvar och den känslan är helt fantastisk!

Här kan ni som är intresserade läsa mer om övergångsbesvär
http://www.alltomlchf.se/grunder/omstallningsbesvar/

Jag har mest problem med att det kryper i benen. Ganska så obehagligt men det går som sagt över rätt omgående.
Jag får springa på toa betydligt oftare än vanligt för det är massvis med överflödigt vatten som ska ut.
Lite huvudvärk kan förekomma men inte alltid.

Har tänkt att prova på lite periodisk fasta den här veckan för att se om det kickar igång viktminskningsprocessen.

Såhär fungerar periodisk fasta:
http://www.kostdoktorn.se/ga-ner-i-vikt-med-periodisk-fasta

Jag kommer att köra med att jag inte äter mellan kl.20.00-12.00 nästa dag. Med mina arbetstider så fungerar detta egentligen hur bra som helst. Har testat det förut med bra resultat. Naturligtvis käkar jag om jag blir jäkligt hungrig men oftast så blir man inte det när man äter låghydratskost och äter rejält när man väl äter. Vi får se om jag kör varje dag eller varannan. Återkommer naturligtvis med resultat och reflektioner. Periodisk fasta är ett utmärkt för att på allvar lära sig vad som är sug och riktig hunger. En liten påminnelse om att vi ofta äter bara för att klockan är si och så eller bara "för att" utan att vara hungriga. Det här är jag mästare på. Jag äter för att det är gott och inte för att jag är hungrig.
Jag kämpar på så länge för jag misstänker att snart slår den riktiga sockerabstinensen till på allvar...

1 kommentar:

weight loss sa...


super male vitality gnc super male vitality dosent work vitality male alex jones male vitality before after infowars store super male vitality androtrex - natural male vitality heb pharmacy male vitality male sexual vitality herb pharm super male vitality\ mortal combat super male vitality total male vitality infowarssuper male vitality funny judges were amazed that one product was able to do all of the following:Vitality RX Male Enhancement Reviews - Stay Longer & Perform Harder!Vitality Rx Reviews : In our possessed and hot lifestyle each man needs an unrivaled inclusion in the room some way or another. Each man needs a more prominent erection, while others have to use what they have to upgrade their stamina and energy of peaks. super male vitality alex jones review

http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/