söndag 28 juni 2015

Thank you for the music

 
Musik har alltid varit viktigt i mitt liv. Mina nära och kära vittnar om hur jag som väldigt liten sjöng nästan jämt. Kanske inte så konstigt med en mor som sjöng i dansband och alltid alltid alltid lyssnade på musik. I och för sig mest dansband om man nu kan kalla det för musik men jaja jag fick höra radion också...Sen hade jag förstås min nio år äldre kusin och min stadiga barnvakt Annika som influerade mig att lyssna på annat än vad många andra barn gjorde på den tiden. Europe var till exempel de stora idolerna i slutet av 80-talet när jag var 8-9 år.
 
Jag har alltid varit en allätare när det gäller musik snarare än någon som valt genre och hållit sig till den musiken. Gillar jag låtar så gillar jag låtar helt enkelt oavsett om det är rock, funk, boyband, schlager eller hiphop. Mina största idoler genom tiderna har varit i kronologisk ordning: Carola, Herreys, Pernilla Wahlgren, Europe, Shaboom, New kids on the block, Arvingarna; Nirvana, Whitney Houston, Green Day, Oasis, Kent, Robbie Williams, Robyn, AC/DC, Pink och Lasse Winnerbäck. Hyfsat blandning på den skaran...
 
Jag bemästrar piano litegrann och kan spela blockflöjt och lite saxofon annars är jag ganska så hopplös när det gäller instrument. Jag är en hejare på att läsa noter men är urusel på gehör. Någon gång i mitt liv ska jag ta mig tid till att lära mig spela gitarr. Det är en sorg att jag inte kan faktiskt.
 
Ibland när jag vill slappna av och har en stund för mig själv letar jag upp en låt jag gillar, slår mig ner vid pianot och sjunger en stund. Lite terapi sådär. Ibland har jag filmat dessa stunder och delat dem både på Facebook och YouTube när andan fallit på. Nu har jag lagt in några av dessa filmer här på bloggen för den som vill lyssna. Det är alltså inget inövat som jag har filmat så kvaliteten är som den är men det får ni ta. Jag sjunger för att jag älskar musik inte för att ni ska älska vad jag sjunger...

Inga kommentarer: