onsdag 7 januari 2015

Den viktiga inspirationen

Att folk har blivit mer medvetna om sin hälsa de senaste åren och tränar som aldrig förr har väl ingen missat. Sociala medier som Twitter, Facebook och Instagram i det närmaste dränks av inlägg och bilder av folk som cyklar, springer, åker skidor och tar selfies framför gymspegeln.
Kan tänka mig att många kan bli oerhört stressade och kanske till och med riktigt irriterade på detta fenomen. Troligtvis samma slags människor som avskyr när folk lägger ut härliga semesterbilder, kattbilder eller matbilder. Jag tillhör inte den kategorin.

Merparten av mitt "träningsliv" har jag pysslat med träning tillsammans med andra. Spelat fotboll, innebandy och varit ledare för diverse gruppträningspass. Jag har fått umgänget, peppen och bekräftelsen på plats så att säga. Nu däremot när jag enbart tränar individuellt så är inspirationen och feedbacken från andra likasinnade ett måste för att hålla min motivation uppe. En byggsten för att nå mina mål. De enda gångerna jag kan känna att det är lite jobbigt med träningsrelaterade inlägg, bilder och så vidare är när jag är förkyld och inte kan träna själv men å andra sidan brukar jag vara frustrerad på det mesta då.
Jag följer en hel drös med träningstokiga människor på de flesta sociala medier. Allt ifrån vanliga motionärer som mig själv till de tuffaste brudarna som tävlar i Iron Man. Jag är med i peppgrupper på Facebook. Jag Instagrammar i stort sett varenda träningspass. Jag har den här bloggen. Det är huvudsakligen för min egen skull men förhoppningsvis kan även jag peppa någon annan. Ni kan älska mig eller hata mig för det men för min del funkar det alldeles finfint!

 
 

Inga kommentarer: