måndag 25 november 2013

Det knallar mot jul...

...och det är så mycket som ska fixas och donas med. På Twitter, Instagram och Facebook har jag noterat att massor av folk redan har installerat advent men icke här. Tidigast fredag tänder jag adventstjärnorna. Inte en dag tidigare!
Konstaterar dock att det hade varit betydligt enklare att plocka vitmossa INNAN det blev frost!

Den här helgen har jag och Peter varit i Fredrikstad på julbord med hans jobb. Riktigt trevligt hade vi och maten var helt okej även om jag är lite smått skeptisk till norskt julbord. Är en aning kräsen av mig.
Det var minst sagt dimmigt i lördags kväll när vi styrde bilen mot Fredrikstad

Peter körde och jag....

...roade mig på annat vis...

Framme på hotellet. Peter det väldigt road ut...

Fixad och färdig...

Fullt på tallriken blev det åtminstone

Smakade för första gången i mitt liv på den beryktade kransekaken. Blev inte värst imponerad men det var väl ok. Citronfromagen var betydligt godare:)

Slapp snapsen och drack Baileys istället. Mycket godare!

Han den där jag lever ihop med:)

Efter julbordet bjöds det på äkta norsk buskis-show (som var så kass att det var riktigt komiskt) och sen dök den här stjärnan upp på scenen så vi fick dansa lite.
Nattsudd på vårt rum. Peter och hans kollega Einar.




Bodde på Rica CityHotel som inte såg värst mysigt ut på utsidan men det var riktigt fint inne. Särskilt den urmysiga restaurangen!

Redo att checka ut! Var efter omständigheterna hyfsat pigg ändå

Hejdå Fredrikstad!

Dagen-efter-mat. Hawaiipizza förstås.

Filmmys med Angelina när vi kom hem. Såg nya Monsters University som varmt rekommenderas.

Somnade redan halv tio igår så är faktiskt pigg och laddad för ny vecka! Ska skriva lista tänkte jag på allt som ska göras. Enda sättet för mig att få med allt:)

Full fart mot advent!





















Inga kommentarer: