måndag 12 augusti 2013

Vilja är A och O

Jag har i hela mitt liv varit otroligt envis. På gott och ont. Men mest har det varit en fördel tror jag att kunna plocka fram det där "jävlaranamma" när det verkligen behövs. 
Idag har jag inte käkat socker på 15 dagar och jag har alltså kommit halvvägs till mitt rekord som ligger på 30 dagar. Som sockerberoende klarar man inte det utan en jävla massa envishet, tjurighet och målmedvetenhet.
Har haft en helg där jag har testats till max. En stor jävla godispåse full med favoritplockgodis som aldrig tog slut. Där fick jag stålsätta mig allt jag kunde för att inte falla dit! Plockgodis är min akilleshäl nummer ett. 
Igår var det dags för kalas hos brorsan och som vanligt dignade bordet med tårtor, kladdkaka och annat smått och gott. Jag drack två koppar kaffe. Under pina och helvetes kval men det gick. Jag kände mig stolt efteråt och åkte hem och körde ett styrkepass på 1,5 timme istället.

Det svåra är att sluta fokusera på vad man inte får äta istället för att fokusera på vad vinsten blir i att avstå.
Vågen stod imorse på minus 3 kg sen sötstoppet började. En klar vinst.
Jag är betydligt piggare. Har på grund av detta kommit igång med träningen vilket gör mig ännu piggare och så är man helt plötsligt tillbaka i den goda cirkeln igen. Bara för att man är envis och tror på att det är möjligt att klara av det!

Vill man något riktigt mycket så kan man också göra det utan att uppoffringarna alltför oöverkomliga.
Att vilja är A och O för det mesta här i livet.



Inga kommentarer: