torsdag 15 augusti 2013

Full fart semester

Nu har snart halva min semestervecka passerat och jag måste säga att den hittills har varit helt kanon! Får bjuda på en liten update.

I tisdags bar det av tidigt upp till Eda GK där jag och M. skulle spela partävling i företagsgolf. Vi fick två riktiga sköningar i bollen så vi hade en helt förträffligt trevlig runda. Spelet då? Jo jag spelade stabilt i tre hål sen var resten i stort sett katastrof. Som vanligt. M. däremot spelade riktigt bra och räddade oss till en hyfsad placering i mitten av resultatlistan. 
Banan i Eda är otroligt fin med fina vattenvyer

Vi hade otroligt tur med vädret och det var sol nästan hela rundan. Vi hörde åskan mullra på håll bara.

Sen när jag kom hem blev det däremot dunder och brak. Angelina har helt plötsligt blivit väldigt åskrädd så vi var tvungna att spendera lite tid i bilen.

Igår var jag också uppe med tuppen (sovmorgon vad är det?) och vi laddade för en dag på Tusenfryd.
För er som inte vet vad dettar är så är det en nöjespark två mil från Oslo. 
Angelina hade med sig sin vän G. och vilken dag vi fick! 
Två förväntansfulla barn stormar mot ingången!

Inga köer alls nästan så här i slutet av säsongen! Perfekt tycker kidsen!

Jag satt väldigt mycket till en början innan de började våga åka lite mera vågade karuseller

Världens största (och dyraste?) sockervadd!

Såhär nöjd blev jag när solen beslutade sig för att kika fram! Från höstkyla till sommarvärme på bara några minuter! 


Här käkade vi vår lunch:)

Jag fick också åka lite karusell till slut!

Angelina som är både höjdrädd och farträdd vågade sig på slänggungorna...

...och efter lite tjat från mig och G. även denna som är en lite mildare version av Balder. Väldigt rolig! Det tyckte Angelina också så vi avslutade dagen med att åka den två gånger:)

Vi var alla rätt så möra när vi stod i rulltrappan ner och på väg hem!
Var fan helt slut när vi sent om sider kom hem igen!

Idag har vi hunnit med en sväng på stranden faktiskt. Var ju hyfsat väder här imorse så det gäller att passa på. Varken badtemperaturen eller temperaturen på land håller sommarstandard så det räckte med ett par timmar. Brrr...

Nu ska det snart rustas för lunch och sen  hitta på något med Angelina....
Ha en bra dag!
















Inga kommentarer: