måndag 29 juli 2013

Inled mig icke i frestelse

Då var det tillbaka till nygamla goda vanor igen som gällde den här måndagen. Tillbaka till lågkolhydratkost, mindre socker och förhoppningsvis mera energi och välmående som resultat.

Som vanligt på måndagar så startar alltid dagen bra. Jag har ju alltid sovmorgon så det är inte konstigt att jag gillar just måndagar.
Tyvärr gick det snart utför så fort jag anlände till jobbet. Det var extremt stressigt de första fyra timmarna och det kändes som om jag var överallt på en gång och alla slet och drog i mig. 
Jag är normalt rätt så stresstålig men när man ger 100 % och man ändå inte räcker till då blir även jag både irriterad och mår lite smådåligt. 
Det lugnade dock ned sig på eftermiddagen när solen letade sig fram men då kom nästa bakslag. Jag tänker inte berätta i detalj vad som hände men jag fick ägna mig åt väldigt otrevlig rengöring en bra stund! Tvi och huga!

Sen vände tack och lov den här dagen till det bättre tack vare min Twitterkompis Susan. En bild säger mer än tusen ord ibland:)

Det här är en bild på en typisk lowcarb-lunch på jobbet för min del. Hamburgare är en stor del av mitt liv:)

Den här kartongen var min största fiende idag och jag vet inte hur många gånger jag var på väg att nalla några stycken och kom på mig själv i sista stund. Ajabaja!

Nåväl. Första dagen passerade utan missöden och jag ger mig själv en liten klapp på axeln för det.

Igår fick jag äntligen tummen ur och kollade på Safe Haven. Älskar Nicholas Sparks filmer och denna är regisserad av Lasse Hallström. Har velat se den sen jag fick reda på att Josh Duhamel (dregelvarning) skulle spela huvudrollen. Den var helt ok varken mer eller mindre. Kändes lite ytlig på något vis och som vanligt är boken bättre. Ingen film som berör på samma sätt som Notebook men å andra sidan är det en fantastisk film. 3 av 5 i betyg och som sagt: Josh är alltid värd att se:)





Inga kommentarer: