måndag 1 april 2013

Det var den påskhelgen

Fyra dagar ledigt. Låter länge men känns ganska så kort ändå. Påskledigheten är nu slut och imorgon är det bara att knalla tillbaka till jobbet igen. Som tur är får jag en mjukstart för jag är ledig på onsdag igen:)

För vår del har det varit en väldigt lugn påsk. Inga stora festligheter alls men det var lika bra så. Var riktigt sliten efter några hårda arbetsveckor så jag behövde softa lite.
På långfredagen blev vi helt barnlediga jag och Peter och det är inte var dag det händer. Angelina fick sova hos mormor och Stefan har tillbringat hela helgen på LAN-läger i Arvika.
Drog upp till brorsan och kollade på hockey och drack lite öl. Förlustmatch för FBK förtog stämningen något förstås.

På lördagen blev det påskbrevsutdelning för Angelinas del på hembygdsgården.hon hade målat så få i år att jag och Peter fick sitta på påskaftons morgon och rita i vårt anletes svett;) det räckte i alla fall till.
Åkte ut en snabbis till pappa och han också med att våldgästa Stockholmarna som var här på visit. Alltid roligt att träffa Ann och Frida även om vi inte hann att hitta på något kul denna gång. Får bli senare i vår förhoppningsvis.

Blev en sväng upp till morsan också innan vi avslutade kvällen med att se världens sämsta "skräckfilm" The ninth gate med Johnny Depp.

Påskdagen bjöd på underbart väder och riktigt varmt var det också. Angelina lekte med Linnea hela dagen och jag satt med dem i lekparken och solade en bra stund.
Jag bara älskar att knarka sol nu när den äntligen värmer. Soldyrkare så det skriker om det!
FBK:s andra semifinal gick ju lika bra som den första, det vill säga inte alls bra. Ny förlust och det kommer att bli en tuff resa det här. Men man ska inte ge upp. Större mirakel har skett.

Efter en helg med både godis och skitmart så bestämde sig både jag och Peter att det var nog så igår var det skärpning igen.
Jag kom iväg på en joggingrunda men märkte snabbt att kroppen inte är i form. Vråltäppt i näsan, massa slem i halsen och ont i bröstet. Jag fick inte luft helt enkelt. Bestämde mig för att 5 km fick vara nog och försökte klara det under 30 min och det gick med nöd och näppe.
Mådde inte alls bra efteråt. Hosta, ont i huvudet och halsen.
Ska ringa vårdcentralen på onsdag för nu vill jag in på allergiutredning. Orkar inte ha det såhär längre.

Idag har Lisen varit här och lekt i princip hela dagen med Angelina så jag har fått en del annat gjort. Fixade undan alla tråkgrejer på förmiddagen för att sen kunna sätta mig och se på FA-cupmatchen mellan Chelsea-Manchester United.

Man U. gjorde en riktigt blek insats och Chelsea vann med 1-0. Utslagna även ur den cupen alltså. Inte min sporthelg det här:( skit också!

Eftersom löpningen inte funkade beslutade jag mig för att ta en lång promenad idag istället. Hela tolv kilometer knatade jag på och det var riktigt jobbigt faktiskt. Fan nästan jobbigare än att springa! Sen så är det betydligt tråkigare. Trodde aldrig jag skulle komma hem;) Men en liten klapp på axeln ger jag mig själv. Underbart väder och frisk luft är aldrig fel.

Nu stänger vi kapitlet påsk och hoppas på att den riktiga våren snart gör sitt intåg.

Nattinatt



















Inga kommentarer: