tisdag 19 februari 2013

Skärpt till mig

Ja det har varit förbaskat dåligt med lowcarbätande på mig den senaste tiden så nu var det hög tid att strama till kosten ordentligt tyckte jag. Blir alltid sämre ätande på mig när jag blir förkyld och inte kan träna ordentligt. Är som om jag kommer in i en ond cirkel med allt då. Jag vill äta mer, sämre saker, blir på dåligt humör och allmänt lat.
Nu känner jag mig piggare så nu finns det inga undanflykter. Därför kör jag sockerstopp från och med igår för att rensa kroppen lite.

Hade skittråkigt på jobbet igår och då var det lite kris ett tag tills jag provade en sak. Vi har ju fått in rålakrits på jobbet och de lakritspastillerna är utan tillsatser och därför innehåller de ytterst lite kolhydrater. De är pyttesmå och är supergoda att suga på precis som en halstablett. Testade detta igår för att häva sötsuget och det funkade alldeles utmärkt! Skitbra tyckte jag:)
Idag påpekade dock Bittan (min chef) att mina tänder var alldeles svarta. Hmmm...det finns alltid nackdelar med allt...Sen ska man ju inte äta för mycket lakrits om man har anlag för högt blodtryck (vilket jag har) men då får man nog smälla i sig ganska stora mängder misstänker jag. Bra knep var det i vilket fall.

Har nyss kommit hem från fotbollsträningen. Körde cirkelträning i en halvtimme med tjejerna idag som uppvärmning. Satan i gatan vad jobbigt det var! Ändå gjorde inte jag mer än hälften av vad de andra gjorde! Hade glömt bort hur mycket den där mattan i sporthallen suger ner benen. De blir som spaghetti efter en stunds studsande.
Jag stod ju i mål sen så jag gick ju ändå vila benen hyfsat mycket men jag känner redan nu att det kommer att bli ordentlig träningsvärk:)
Om två veckor ska vi förhoppningsvis flytta ut träningen. Beror lite på vintervädret. Är det lika mycket snö och is som nu är det idioti att springa ute. Farligt ju! Det vägrar i alla fall jag.

Imorgon är jag och Lina lediga och det ska bli jätteskönt:) Får se vad vi hittar på. Har egentligen inga större planer:)

PS. Gjorde så god chili igår och som tur var fanns det rester kvar att ta med till jobbet idag. Receptet hittar ni under fliken "Receptlistan". Man äter ihjäl sig på den chilin. Jag lovar

Nattinatt





Inga kommentarer: