onsdag 27 februari 2013

Det rullar mot vår...



 
Nästan en vecka sedan jag slängde ned några rader här så nu var det banne mig på tiden tyckte jag. Det krånglade något enormt innan jag fick upp alla bilderna också så jag har verkligen lagt ned mig ska ni veta:)
 
Ja det går sakta mot säkert mot vår och visst är det härligt!? Visserligen en del snö kvar på marken och kallt som fasiken på nätterna men de senaste dagarna har varit underbara dagtid. Strålande sol, varmt och fågelkvitter. Me like!!!
 


I söndags var det såhär härligt när jag kom ut på en redig långpromenad på en mil! Livet när det är som bäst:)


Har lovat mig själv att det ska bli promenader så fort tillfälle ges nu innan snön och isen smälter bort så att jag kan springa igen. Jag behöver verkligen få all frisk luft jag kan få med tanke på att jag är alldeles för mycket inomhus vintertid. Gör gott för både kropp och själ.


 
Under helgen jobbade jag på lördag och sen blev det först att kolla fotboll och se när Man U. dängde Queen Park Rangers och sen Melodifestivalen senare på kvällen såklart.
Jag röstade på Ralph, två gånger dessutom. Hans Bed on fire var skitbra tyckte jag annars var det mest samma skräp som vanligt....
 
Söndagen ägnades mest åt att kolla Vinterstudion och skidVM. Härligt när man är ledig och hinner med. Svenskarna har ju faktiskt plockat några silvermedaljer redan så nu hoppas vi på att snuva norrmännen på ett guld snart också....
Jag tackar tekniken för att jag även kan hänga med hyfsat när jag jobbar eftersom jag kan kolla SVT Play i mobilen, även om det alltid råkar komma kunder när det är som mest spännande....Man slipper stå där och känna sig förtvivlad över att man missar allting. Skitbra!


Natten till måndagen kollade jag på Oscarsgalan som jag alltid gör varje år. Har blivit en tradition för mig och jag kollar verkligen på ALLT. Allt försnack, röda mattan you name it!
I år var det extra mycket stjärnglans kändes det som för det var många tungviktare som var nominerade. Många av mina favoriter vann också t.ex Jennifer Lawrence, Christoph Waltz och Daniel Day-Lewis. Klarade i stort sett hela galan utan att somna. Nickade till max 10 minuter men missade inget viktigt....
När jag gick och lade mig på måndag kväll hade jag sovit en timme (!) på 40 timmar och ändå var jag inte värst trött!
Inte heller när jag skulle gå upp vid sex igår morse var det någon fara konstigt nog. Trött naturligtvis men inte värre än vanligt:)
Igår eftermiddag däremot var det som om någon slog mig med en klubba i skallen. Jag blev komatrött på en millisekund och gick i en dvala resten av dagen. Orkade inte ens masa mig iväg på fotbollsträning och då är det illa....


Var förbi en sväng hos brorsan igår och blev så glad när Filip ville sitta i mitt knä (även om han ser måttligt road ut på bilden)...


Knäppte den här bilden igår kväll...Härliga färger....
 
Idag har det varit full sula på jobbet. Löning och norskar överallt. Gött att det händer lite. Har varit lite småtrist ett tag nu...Bittan for ju på semester till Florida i söndags så nu får vi klara oss själva. Har gått bra än så länge...peppar peppar...
 
Kvällen har spenderats med att gå igenom ett tvättberg bland annat. Har även kollat på Uppdrag Granskning om dopningsfusk bland skidåkare på 90-talet och det gjorde mig riktigt förbannad! Hatar sånt där och det är trist att gamla idoler faller och blir till skit i ens ögon....
Peter har varit i Oslo i två dagar på kurs så jag och Lina har varit ensamma. Stefan är ju i Hemsedal och åker skidor, men imorgon kommer alla hem igen så det blir fullt hus.
 
Nu ska jag klottra ned receptet på desserten jag totade ihop igår så nu rundar jag av:)
 

Inga kommentarer: