onsdag 9 januari 2013

Vitkål är godis...

...har jag precis konstaterat efter att ha smällt i mig nästan ett halvt vitkålshuvud. Så jädrans gott är det men jag får också lätt halsbränna av det så vi får se hur det går:)

Idag har det varit full rulle hela dagen.
Jag och Angelina gjorde en god gärning och for till ICA i förmiddags och pantade två stora säckar med tomflaskor. Tråååååkigt men någon måste göra det.

Sen vid lunchtid dök båda brorsbarnen upp och då blev det full fart. Tjejerna klarade sig förstås på egen hand men med Filip är det en helt annan sak. Han är i särklass den mest aktive 1,5-åring jag någonsin stött på och han gillar verkligen att pilla och riva i allt! Har ju inte värst barnsäkert i det här huset nuförtiden så jag fick vakta honom som en hök! Han var dock otroligt snäll och gick mest runt och dolade och var go:)
Han fick gör sig att gå upp och ned för trappan en lång stund så där fick jag ju bra motion på köpet:)

Efter att Filip hade åkt hem (Linnea stannade längre) så testade jag ett nytt recept på fläskkotletter. Det var lättvindigt och gott. Gillade inte kotletter förr men börjar att lära mig. Lägger ut receptet så småningom:)

Under kvällen har jag ägnat mig åt något som jag verkligen avskyr nämligen att stryka och hänga gardiner. Det blir aldrig bra när jag gör det men nu är i alla fall alla julgardinerna väck.
Som kompensation för det aptråkiga arbetet så beställde jag nya fönsterlampor till tre fönster så att det slipper vara så mörkt och tråkigt i dem.

Avslutar med matintaget för idag:
Frukost: 3 små LCHF-ostfrallor med pastrami och ost
Lunch: 1 LCHF-ostfralla med köttbullar
Middag: kotletter med dragonsås, kokta grönsaker och vitkål
Kvällsmat: ägg, hamburgare, dressing och vitkål

Har varit lite hungrigare idag men det beror nog mest på att jag inte åt så mycket igår plus att jag tränade. Brukar komma efter sådär. Har inte haft något sötsug i alla fall trots att resterande medlemmar av familjen smaskade Vienettaglass förut. Såg väldans gott ut men jag behövde inte slå mig på fingrarna för att klara mig undan. Bra där.

Nu ska jag fortsätta läsa Safe Haven och lyssna på min nya Spotify-playlist.
Natti natt







Inga kommentarer: