torsdag 17 januari 2013

Glädjens dag

Vissa dagar är bara lite bättre än andra. Idag har jag haft en sådan dag. Ifrån början till slut. Kände mig glad och pigg redan så fort jag klev ur sängen.
Att det sedan var betydligt mer att göra på jobbet gjorde mig också på bättre humör. Plus att jag lyssnade på bra 80-talsmusik hela förmiddagen;)

Efter jobbet gjorde jag äntligen fisk till middag. Det blir alldeles för sällan tyvärr. Det var så himla gott:)
Sen spelade jag lite Wii med Angelina och efter det pallrade jag mig till gymmet.

Sprang först tio minuter i hyfsat tempo på löpbandet och sen rodde jag i två kilometer som uppvärmning. Någonting måste dock vara väldigt fel med ventilationen i gymmet för det finns inget syre alls och det är varmt som i en ångbastu! För mig som har problem med astma under sådana förhållande så blir det ganska så jobbigt. Får inte luft. Men men jag överlevde:)
Sen tränade jag ben och rumpa. Benen var som geleklumpar när jag gick därifrån. Kommer att få grym träningsvärk misstänker jag.
Innan jag gick hem så hade jag lite impulsivt bokat in mig på ett TRX-pass imorgon klockan 08.45. What?! Hur fan ska jag orka det? Hmmm... Gick lite snabbt där....
Det ska bli jättekul för jag har ju aldrig testat och imorgon var det introduktion så det passade perfekt!

När jag kom hem fick jag ett besked som fulländade denna perfekta dag. Vi ska spela elvamanna-fotboll till våren!! Ikväll blev det klart att vi ska spela ihop med de yngre tjejerna i division fem. Så jäkla kul!!!
Det var på tiden att Årjäng fick ett damlag igen.

Dagens matintag:
Frukost: ingen
Lunch: omelett med kycklingröra och grönsaker
Middag/kvällsmat: lättpanerad torsk med limeaioli och kokta grönsaker
Annat: lite mörk choklad

Nu ska jag matta Angelina och sen får jag nog försöka sova om jag ska orka träna imorgon:)
Nattinatt



Inga kommentarer: