onsdag 2 januari 2013

Dags för nygamla vanor

 
Den här dagen är nog den absolut vanligaste dagen att börja sitt nya liv på. Jag är inget undantag. Nu är det hög tid att komma tillbaka till sitt vanliga liv igen. Jag smygstartade visserligen förra veckan och höll mig sockerfri i fem dagar (med stora bekymmer) och på köpet försvann ett kilo direkt. Nu har jag slarvat i två dagar och idag är magen i totalt kaos! Inte kul alls så därför kör jag på igen. Bort med sockret, det är första prio. Är man tillräckligt duktig så försvinner kilona de också. Syns det inte på vågen så märks det på kläderna. Inget man behöver fundera värst mycket över.
 
Ska inte sätta upp något specifikt mål för tillfället utan enbart fokusera på att ta dag för dag och komma in i rätta rytmen först och främst. Är så fruktansvärt sugen på att träna också så idag kör jag nog igång lite lätt. Är ju fortfarande ganska så snorig så det är dumt att tokköra.
Från och med nästa måndag kommer jag att köra med olika veckoutmaningar som ni kan hänga med på om ni har lust. Kommer att bli lite allt möjligt. Bara kul om vi är flera och kan peppa varandra.
 
Nu ska jag och Lina göra oss i ordning för att gå till simhallen och bada en stund. Hade tänkt att åka skridskor eftersom vädret är helt fantastiskt fint men de senaste dagarna med mildväder har ställt till det lite. Bada blir bra. Det var evigheter sedan sist. Bara hoppas att man kan klämma sig ned i baddräkten;)
Känns extra gött att vara ledig idag när många är tillbaka i arbete men de lediga dagarna försvinner snabbt kan jag lova!
 
Ha en fin dag:)

Inga kommentarer: