tisdag 11 december 2012

Seg och lite senil

Ja vad ska man säga?! Tur att jag bara har tolv arbetsdagar kvar tills jag får lite semester. Tror jag behöver det nu för jag är allmänt senil, disträ, glömsk eller vad man nu ska kalla det.
Idag glömde jag till exempel bort att jag skulle ha varit på cellprovstagning. Inte den bästa tiden att glömma direkt...skit också!
Trött och seg är jag dessutom, vilket inte är likt mig. Kan ju dock bero på att det har varit pratande tre helger av fyra de senaste veckorna och det är jag ju inte riktigt van vid;)
Nu till helgen blir det inte heller lugnt för då är det dags för julbord med mitt jobb. Ser jag verkligen fram emot. Vi ska ned till Baldersnäs och det kommer troligtvis att bli jättemysigt.

Har fått ytterligare sviter efter helgens rumlande. Ramlade ju omkull i mina vingliga dojor (skyller på dem) i lördags och igår vaknade jag med en nacke som var stel och öm så jag knappt kunde röra huvudet. Inte värst mycket bättre idag så jag har väl gjort värsta rycket misstänker jag. Därför blev det ingen fotbollsträning idag heller, vilket jag skulle behövt. Känner mig tjurig och lite träning piggar alltid upp:)

Har haft fullt upp på jobbet nu i två dagar och det börjar märkas att det närmar sig jul. Här hemma har det inte hänt så mycket mer än att jag och Lina gjorde nougatkulor igår. Världens enklaste sak att göra men allt gick snett ifrån början till slut och de blev helt enkelt urfula! Nåja...smaken var det inte fel på och jag misstänker att de kommer gå åt ändå men det går ju inte att bjuda någon på dem...

Imorgon är jag ledig och då ska alla mina tomtar fram. Tar lite tid men skönt när det är gjort. Får se om jag hinner baka något också. Är lite sugen på att testa chokladfudge (LCHF).

Här kommer lite bilder från dagen som gått....

I december är det lite andra rutiner på morgonen. Man ska titta på Julkalendern på TV:n och sen öppna alla andra kalendrar. Som om man inte redan skulle ha ont om tid;)

Idag luktade det lussebullar redan när jag satte nyckeln i låset till cafét. Ljuvligt....Har dock inte käkat någon än på jobbet men blev bjuden på drop in-fika på fritids i eftermiddag. Mysigt!
 
Linnéa är väldigt nöjd över att hon lyckades med sina macarons denna gången...Hon var så ARG när det gick åt pipan häromdagen:) Revansch!
 
Min väldigt goda lunch. En salig blandning med sallad, ägg, kyckling, räkor och fetaoströra...
 
Middagen blev riktigt god med Texasbiff, svampsås, bea och ugnsrostade grönsaker.


 


 


 


 


 

Inga kommentarer: