onsdag 26 december 2012

Mysdag

Annandagen är kanske den mest softa dagen på hela julen. I alla fall hos oss som firar merparten av julen borta. Då kan man bara gå runt och slappa i mjukisbrallor och göra vad man känner för.
Med andra ord har det inte blivit mycket gjort här idag.

Först blev det långfrukost och sedan lite charadspelande. Började på den nya layouten till bloggen och bytte även namn på den. Igen. Varför kanske ni undrar nu? Av flera orsaker. Först och främst för att jag blir uttråkad lätt och tycker om att ändra mig :) För det andra så är Mot 60 kilo ett ganska så missvisande namn eftersom jag inte längre har som största ambition att nå den vikten. Vill inte att detta enbart ska vara en viktminskningblogg även om det kommer att handla en hel del om just det efter den här julhelgen ;) 
Det nya bloggnamnet bara kom till mig PANG bom sådär! Det är väldigt mycket jag. Passar det inte så är det bara att dra! Haha:) Det är MIN blogg och jag bestämmer över vad den ska innehålla. Ungefär så. Hänger ni med?
Oavsett så blev jag väldigt nöjd själv med alltihop och nu återstår bara att se vad ni tycker:)

På eftermiddagen så blev det snöbollskrig ute i stora snöhögen på gatan. Väldans kul tyckte både jag och Lina:)

Hade flytet att slippa fixa middag idag också. Blev inbjuden till brorsan på tacokväll och det tackar man ju inte nej till. Kollade på FBK mot Linköping också men det gick ju rent åt skogen! De har inte vunnit en enda match jag har sett den hör säsongen så jag ångrade mig bittert att jag inte kollade Man U. mot Newcastle som tydligen var hur spännande som helst! Dammit! Man U vann dessutom med 4-3 och leder nu ligan med sju poäng!!! Way to go! Nä nu får det bli fotboll i fortsättningen och skippa hockeyn-för allas skull...

Avslutade kvällen med Fjällbackamorden på TV. Jag älskar ju allt Camilla Läckberg gör och jag blev inte besviken. Tyckte detta var betydligt bättre än filmatiseringarna av hennes böcker. Gillar verkligen Claudia Galli Concha (som spelar Erica) och det var kul att se Per Morberg slita sig från maten och vinet och syssla med det han gör allra bäst: spela supersvinig karaktär:)
Kommer definitivt att se alla filmer.

Nu ska det dock snart bli sova av för imorgon är det åter jobb. Visserligen bara i tre dagar och sen tar jag en veckas semester, men det känns ändå lite ångestladdat. Man blir så fort bekväm när man har långledigt.
Nattinatt







2 kommentarer:

Helena.B sa...

Gillar nya layouten :)
Kaxigt med "my way or the highway", but I like it :)

Tessan sa...

Kul att du gillar layouten:)
Lite kaxigt är bra bara det är med glimten i ögat:)