fredag 28 december 2012

Me vs. Sugar 2-0

Halloj på er! Hoppas att ni har en trevlig fredagskväll:)
Jag har precis fått i mig lite middag som bestod av lövbiff, vitlöksbea och sallad. Snacka om att jag är tillbaka i LCHF-livet! Haha:)
Går just nu en mental match med mig själv. Vet att det står massor av goda Dumlekakor kvar i kylen och jag är så jävla sugen!!! Men jag ska inte!!! Bad Peter att äta upp allihopa. Han hade tydligen glömt bort dem annars hade de redan varit slut;)

Idag har jag haft sötsug. Det kom smygandes på eftermiddagen alldeles lagomt till stängning på jobbet. Sisådär fem timmar efter lunchen. Jag löste det med att äta lite ägg, räkor och majo. Problem solved!
Nu räknar jag kallt med att resten av dagen går bra...2-0 till mig med andra ord!

Har jobbat hela dagen och känt mig väldigt tung i huvudet. Tror att mina bihålorna har tätnat av den här eländiga förkylningen. Bara jag inte får bihåleinflammation. Det gör så jäkla ont!
Peter har varit febrig idag men än så länge har ingen fått kräksjukan i alla fall. Är lite orolig för detta eftersom brorsans båda barn spydde igår morse och vi var dör kvällen före. Går ju inte att skydda sig mot sån skit. Bara att hålla tummarna för att man slipper.

Blev överlycklig när jag kom hem och upptäckte att min klänning som jag har beställt hade kommit från Nelly. Trodde aldrig att den skulle hinna innan nyår!
Har naturligtvis redan provat den och den satt som en smäck! Så jäkla snygg ska jag bli! Och glittrig...Nu ska jag bara få tag på några snygga skor till.....

Nu ska jag fredagsmysa;)
Ha de gött!





Inga kommentarer: