onsdag 28 november 2012

Städardag

...har jag haft idag. I princip hela dagen också. Har fått massvis gjort (mycket mer än jag trodde) så det känns gött.
Kors i taket så var det ju uppehållsväder på förmiddagen så jag hann att putsa samtliga fönster på övervåningen både in och utvändigt. Kommer inte ens ihåg när det hände senast. Jag avskyr nämligen att putsa fönster! Vet inte hur bra det blev idag men nu är det i alla fall gjort.

Julgardinerna hänger också på plats så nu är det bara det roliga kvar: att pynta och fixa stjärnor och ljusstakar. Får bli imorgon kväll. Sen är det ju förstås en hel del kvar att julstäda förstås men det får man ta lite pö om pö nu i några veckor. Bättre att städa efter jul...

Har hunnit med att ha barngympa också och lagat en favoriträtt, kyckling med krämigt täcke, till middag. Smaskigt så det hette duga!

Har skärpt till mig ordentligt på matfronten denna vecka och ska försöka vara noga med att äta frukost. Det funkar bäst under dagen om jag äter tre gånger har jag märkt. Så imorgon ska jag upp i god tid igen så att jag hinner med frukost. Mycket skönare att starta dagen i lugn och ro. Det är värt att gå upp en halvtimme tidigare för den sakens skull.

Avslutade dagen med att se på Manchester U-West Ham. Ja andra halvlek i alla fall så jag missade enda målet tyvärr. Man U vann i vanlig ordning och ligger i topp:) happy day!

Nu ska jag min vana trogen kolla på en film eller något innan jag somnar. Gör det nästan varje kväll numera. Skönt på något vis. Avkopplande.
Imorgon tar jag nya tag;)
Nattinatt







Inga kommentarer: