tisdag 27 november 2012

Pysseltider

Ska slänga ned några rader innan det är dags att sova. Får ju inte försumma bloggen helt även om det är fullt upp mest hela tiden just nu.
Som vanligt inför första advent och julskyltning på jobbet är det en aldrig sinande ström av grejer som ska fixas. Det är tur att jag gillar julen (snarare älskar) och tycker att det mestadels är roligt att pyssla då. Med andra ord grejas det dygnet runt nästan....

Idag påbörjade jag den grymt monotona uppgiften att pressa marsipanfigurer på jobbet. Det är kul ett tag men sen så blir det snabbt långrandigt för det är ett pilljobb:)
Har några grejer kvar till mitt fönster inför julskyltningen som ska fixas men det ska jag ordna imorgon när jag är ledig. Ska bli spännande att se på lördag om jag kan få till det som jag har tänkt mig. Antagligen inte. Spelar ingen roll hur mycket man planerar så är det alltid något som krånglar i slutändan....

Eftersom de har lovat att det ska bli rejält kallt framåt helgen så var det hög tid att inhandla vinterskor åt kidsen. Det är ju trots allt snart december. Åkte därför till Töcksfors efter jobbet. Styrde kosan till Budget sport där de har utförsäljning för att se om jag kunde göra något fynd. Det kunde jag:) Hittade skor åt Lina och det åkte med en mössa och strumpor också.
Hade det inte varit jul snart så hade jag handlat betydligt fler grejer. Superbilliga träningskläder och framför allt sportskor. Såg ett par Asics löpsedojor för 500 spänn. Inte klokt men med alla julklappar som ska köpas så är det bäst att hålla i slantarna:)
Skor till Stefan hittade jag på grannbutiken Sportshopen. Ett par skitsnygga Timberlanddojor. Inte fullt så billiga men ändå prisvärda. Bra kvalitet på Timberland. Så nu kan vintern komma.

Jag och Lina käkade som traditionen är på Joe's. Idag blev det faktiskt INTE hamburgare utan Ceasarsallad som var underbart god! Högt betyg på den.

Har ägnat resten av kvällen med att stryks gardiner. Inte så jäkla kul men det måste ju göras. Tänkte försöka börja hänga upp imorgon men först ska ju fönstrena putsas vilket är ännu tristare. Ja antagligen det värsta jag gör. Därför gör jag det inte heller så ofta kan tilläggas.
Min snälla moder lånade mig några fina julgardiner så jag får nya i vardagsrummet. Var trött på de gamla jag hade och ombyte förnöjer:)

Imorgon är jag som sagt ledig men har ett digert schema ändå. Blir ingen sovmorgon direkt. Nåja. Allt slit är värt det på söndag när det förhoppningsvis är klart och man kan njuta av ett trivsamt, adventsmysigt hem och lite glögg:)

Nu ska jag kolla färdigt på Fantomen på operan som jag började titta på förut...
Nattinatt











Inga kommentarer: