söndag 21 oktober 2012

Sju dagar utan socker

 
Ja nu har nästan sju hela dagar gått och jag har inte smakat på något sött på hela denna tid. Bara smakat och ätit ett par LCHF-desserter under veckan. Det var längesedan jag klarade ett sockerstopp såhär länge och min känsla är som vanligt: vad skönt det är!
Inget sug, ingen hunger.
Har omedvetet kört periodisk fasta i princip hela veckan eftersom jag inte har käkat frukost. Med andra ord bara ätit två mål om dagen och ändå har det funkat bra.
 
Det bästa är att igår stod dessa på min köksbänk hela eftermiddagen och kvällen och inte en enda gång behövde jag stoppa mig själv för att jag ville ha en. Plus att vi hade en hel påse med lösgodis utan att jag var och ryckte i den. Hur skönt som helst.
Nu vet jag att det värsta är över så nu är det bara att inte hitta på några dumheter och smaka på något som triggar. Det är nyckeln till att mota sötsuget.
Jag är fortfarande väldigt förkyld men känner mig pigg i kroppen trots att jag hostar en del. Jag är tillbaka på banan igen. Byxorna sitter betydligt lösare än för en vecka sedan och magen är platt och funkar som den ska. Hur trevligt som helst.
Nu kör jag en vecka till!
 
 
 

1 kommentar:

Emelie sa...

fan vad duktig du är :D