tisdag 30 oktober 2012

Mycket fuskande...

...har det blivit idag. Ajajaj vad onödigt men idag orkade jag inte stå emot helt enkelt. Anledningen är denna:

Leverans från Lakritsfabriken till jobbet och då måste man ju bara smaka eller hur? Nä det måste man inte men jag gjorde det....Helvete (ursäkta språket) vad ljuvligt gott det var. Smakade fudgen, lakritsstänger överdragna med choklad och havssalt plus sötlakritsen. Mumma!
 
Sen gjorde Linnéa praliner med nougat också till råga på allt och då slank det ned två stycken av bara farten...så kan det gå när man inte har käkat frukost....
 
Fixade riktigt god middag i eftermiddag. Baconlindad kycklingfilé som jag fyllde med Gräddädelost och rödlök och kryddade med Santa Marias Pasta Rossakrydda. Till detta gjorde jag en snabbsås av Paprika & Chili Creme Fraiche och grädde. Så mumsigt gott!
 
 
Kvällen har ägnats åt städning, precis som jag sa att jag skulle. Tog ett rejält ryck och det blev något bättre även om jag skulle behöva en hel vecka till att städa ordentligt.
Nu är jag ganska så sugen på att gå och lägga mig och kolla på Vampire Diaries. Jo jag gör det fortfarande....varje dag...Jag vet. Jag är lite knäpp men jag kan inte sluta....
 
Såg förresten sista avsnittet av Jonas Gardells "Torka aldrig tårar utan handskar" igår och det var hjärtskärande jobbigt. Kan vara något av det bästa som någonsin visats på SVT. Har ni missat det så gå in snarast på SVTPlay och kolla!
 
Imorgon är jag ledig igen och ska som jag nämnde tidigare upp i tid för att bli intervjuad. Sen blir det barngympa igen på kvällen. I övrigt har jag inga planer men nu kanske jag slipper att ägna dagen åt städning i alla fall. Har lovat Lina att vi ska göra en pumpa. Det är ju faktiskt Halloween på riktigt imorgon. Kanske bakar något nytt också. Har massa recept jag vill prova. Vi får se vad tiden räcker till. Lediga dagar har en viss benägenhet att fladdra förbi snabbt.
 
Nu är det snart dags också att starta upp LCHF-studiecirkeln. Jag ska bara få lite studiematerial att gå igenom så är det bara att köra. Är verkligen exalterad över detta. Ska bli så jäkla kul!
 
Over and out! Nattinatt!
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Gaaah! Lakrits som är så bövelens GOTT! Jag förstår att du smakade, hade jag med gjort!=))

Kram Åsa