onsdag 3 oktober 2012

Dags att dra ned på lightdrickandet

En av mina storas laster här i livet är lightläsk. Inte så lite lightläsk heller. Jag gjorde ett allvarligt försök att sluta (i alla fall på veckorna) ifjol men det höll inte så värst länge. Jag dricker visserligen mindre nu än förr men ändå alldeles för mycket.

Det här inlägget av Kostdoktorn har dock fått mig att vilja göra ett nytt försök. Det verkar som att lightdricka påverkar fettförbränningen negativt även om den inte höjer blodsockret. Dessutom i många timmar efter intag. Detta innebär att jag som dricker cola zero under hela dagen aldrig kommer upp i optimal fettförbränning även om jag sköter mig med maten. Tankeställare.
Så nu gör jag ett nytt tappert försök att skippa läsken så får vi se om det händer något....

Inga kommentarer: