onsdag 19 september 2012

What a feeling...

Ja det finns få saker som kan få mig på så bra humör som ett skönt träningspass. Har den senaste veckan försökt att få ur förkylningen ordentligt från min kropp genom att skippa all träning men resultatet har väl i ärlighetens namn inte varit helt tillfredsställande. Är fortfarande snuvig och halvdan. Börjar få lite panik nu eftersom dagarna stormar iväg och snart är det dags för Lidingö.

Igår fick jag nog. Var så jäkla träningssugen och rastlös så jag bestämde mig för att dra till gymmet gör första gången på evigheter. Ja det var så längesedan jag var där att jag var tvungen att fråga vad det var för kod man skulle slå in för att ta sig in i gymmet. Pinsamt!

Sprang på löpbandet och sen körde jag mestadels benövningar. Eftersom vi ska spela fotbollsmatch idag så behöver jag hålla armar och överkropp utan hemsk träningsvärk. Jag är ju målis:) gjorde dock några biceps och axelövningar men inte så tunga.
Det var så himla befriande och framför allt roligt att träna på gymmet igen. Hoppas och tror att det kan bli en god vana nu i vinter när jag inte kör några egna gruppträningspass under hösten och vintern. Fotbollen är snart slut och jag är ingen person som gillar att springa i mörker, regn och rusk så något måste jag ju göra för att hålla kroppen i trim;)
Känslan efteråt var i alla fall nästintill euforisk och jag inser mer och mer att jag mår aldrig riktigt bra om jag inte får träna. Det är min terapi helt enkelt.

Inga kommentarer: