måndag 3 september 2012

Världens längsta dag

Det är inte vanligt att man upplever söndagar som en lång dag men idag har det hänt. Kan ju bero på att min dag startade klockan halv fyra imorse och att jag ägnade de första fyra timmarna åt att göra frukostpaket till 250 personer;) Ja inte ensam förstås men ändå....
Orkade i alla fall sova ett par timmar när jag kom hem och fick tillbaka lite energi. Det har blivit många arbetstimmar den här veckan...

Angelina fick lekkompis här på eftermiddagen och jag passade på att plocka lite och städa undan både här och där. Jag och Stefan hann till och med ta ett ryck på hans rum. Inte illa.

Sen gick vi på bio och såg "Modig". Hade inga förväntningar alls men jag tyckte att den var jättebra. Jag har faktiskt ändrat uppfattning överhuvudtaget om animerade filmer. Förr orkade jag aldrig ens bemöda mig med att se dem men nu har jag sett många jag gillar. Misstänker att det blir ytterligare en nästa helg när Madagaskar 3 går:)

När jag kom hem var jag sugen på att baka någonting. Jag vet inte riktigt vad det är med mig men jag tycker det är så himla kul att baka nya grejer, jag som aldrig har varit intresserad förut...Fick syn på ett recept från Annika Rognebys blogg (skriver LCHF-bakböcker) imorse som jag bara var tvungen att testa. Ändrade litegrann i grundreceptet och vips så hade vi kladdkakemuffins med hallonfrosting. Riktigt gott blev det även om jag var proppmätt efter middagen när jag skulle provsmaka.
Gjorde även hederliga chokladbollar (med socker) så resten av familjen skulle bli nöjda:)

Kvällen avslutades med att kolla på Marley och jag. Har inte sett den förr men den var väl ok. Inte mer. En scen i filmen var lite jobbig att se. Paret i filmen är på ultraljud och sköterskan upptäcker ett fel på barnet och kallar på doktorn. Det var som att återuppleva allt igen fast man såg det på film och det kändes väldigt surrealistiskt faktiskt.
Det var längesedan jag tänkte på det nu men när man såg scenen spelas upp nära på exakt som man upplevde det den där gången så börjar tankarna att vandra...Vilken tur att vi fick en liten Angelina till slut:)

Nu får det bli några omgångar med Songpop och sedan droppar jag av för idag.
Natti natt

1 kommentar:

Mamma sa...

Va konstigt gumman, jag hittade fram ett kort på dig å magen igår. Det var från när du besökte oss i Sunne precis före det tråkiga hände. Men sen kom ju solstrålen i ditt (våra) liv. Kram