söndag 16 september 2012

Over and out

Jesus vad trött jag är! Nästan FÖR trött för att sova så jag passar på att blogga lite istället...

Det har varit två minst sagt intensiva dagar där det mesta har gått i ett.
Jobb hela dagen igår (mycket att stå i) och sen direkt iväg på marknad. Som tur var hade Lina och Peter redan varit där ett bra tag när jag anlände så klarade mig undan med dryga timman:)
Hann att åka några karuseller med Linisen och äta kålsoppa. Jävlars vad gott det är! Nästa år ska jag banne mig koka egen!
Somnade inte förrän strax före ett (var ju tvungen att läsa lite Fifty shades) så imorse när klockan ringde vid fem var jag i det närmaste medvetslös. Tror att det tog drygt tjugo minuter innan jag hittade alla kläder jag skulle ha på mig.

Som väntat kom det jättemycket folk idag och jag stod i princip nonstop mellan kl. 06.00-14.30 och bara gjorde smörgåsar. Vet inte hur många men några hundra blev det nog....
Sen blev det snabbt ombyte hemma och sen upp till marknaden. Verkligen underbart väder idag. Soligt och varmt och det var bara att njuta:)
Spenderade ett antal timmar där uppe med karusellåkning och hann även med kålsoppeätande hos morsan. Roligast var att åka radiobilarna med Lina. Jisses vad hon rattade på och siktade in sig ordentligt på att krocka med vissa bilar. Hon skrek rakt ut av glädje när hon fick in en rejäl träff:)

Vid åttatiden satte jag dock stopp gör det hela och resten av kvällen har jag spenderat i soffan. Skulle ju egentligen ha varit barnvakt ikväll men det blev det ju intet med eftersom de har varit sjuka i brorsans familj.
Kändes alldeles underbart skönt att det inte blev något partaj ikväll i alla fall för det hade jag nog knappt pallat med...eller jo det hade jag men jag hade nog inte kommit ur sängen imorgon...
Fick göra en sista kraftansträngning när Lina somnade och börja att slå in alla paket. Vi har ju faktiskt en sexåring i huset idag:)
Nu ska här sovas och laddas för den sista dagen på denna intensiva helg...Nattinatt

1 kommentar:

Inga M sa...

Ha ... vi stod bakom dig när du tog kortet på dottern i coca cola burkskarusellen. Hon gillade den tror jag. Fantastiskt väder var det, undrar om det blir besöksrekord?